Gå til innhold

Kjole på ball....


LilleMy

Anbefalte innlegg

Det er vel slik at man skal ha lang kjole på ball? I dette tilfelle for SOS Barnebyer.... Noen farger man skal unngå?

Har sannelig ikke for vane å gå på slike ting...... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Apophis

Lang kjole eller kort kjole, det er ditt valg. Men, pass på at den dekker rumpa såklart ;) Trur heller ikkje det er noen farger som man må unngå, alt er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ball har vel dresskode galla? Eller er det bare smoking? Du må uansett følge dresskoden. Ikke for utringet, og pass på å få riktig lengde. Farve bestemmer du selv, men som en hovedregel vil jeg si at overdådige mønstre ikke er på sin plass. Husk at hatt ikke brukes om kvelden, men hårpynt er lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ball som regel betyr lang kjole.

Men nå er det jo mange som slenger om seg med ball-titler. Jeg hadde aldri møtt opp i annet enn lang kjole på slottsball, gardeball eller sjøkrigsskolens ball. Men skoleball og andre liksom-ball blir en annen sak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg møtte ikke opp på gardeball med lang kjole engang :P den gikk til under knærne. og det holder vel.

Jeg fikk ikke andre kommentarer enn at antrekket mitt var kjempefint^^

Så jeg vil si at den ikke mååååå være lang. Sålenge du ikke ser ut som en slut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg møtte ikke opp på gardeball med lang kjole engang :P den gikk til under knærne. og det holder vel.

Jeg fikk ikke andre kommentarer enn at antrekket mitt var kjempefint^^

Så jeg vil si at den ikke mååååå være lang. Sålenge du ikke ser ut som en slut.

Kort kjole på gardeball er fy-fy.

Man går jo ikke rundt og sier rett ut hva man synes om hva andre har på seg, det var nok derfor du ikke hørte noe. Men de fleste tenkte nok sitt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort kjole på gardeball er fy-fy.

Man går jo ikke rundt og sier rett ut hva man synes om hva andre har på seg, det var nok derfor du ikke hørte noe. Men de fleste tenkte nok sitt.

Jeg fikk nå han jeg var sammen med da(han var i garden da, selvfølgelig...) om å spørre disse oberstene eller hvem det nå var han spurte, om hvor kort kjolene kunne være... Og jeg fikk nå lov til å gå med knelang kjole sålenge antrekket var elegant og lite avslørende.

Har blitt kastet ut av mindre viktig arrangement tidligere pga antrekk (man måtte ha kjole, jeg visste ikke det og hadde på meg bukse).

Jeg tror nok gardeballet er litt mer seriøst, og ville kastet ut folk med feil antrekk hvis det hadde vært en veldig viktig sak.

Og om du drar på gardeball og går rundt og analyserer kjolene til andre og rynker på nesa, og ikke vil være noe særlig hyggelig med de jentene, så har du virkelig et luksusproblem altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å nekte folk adgang og hva som man regner som korrekt kleskode. Gardeball er galla, ergo lang kjole er påkrevet. De som ikke respektere dette, ødelegger faktisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Går nok stort sett greit så lenge kjolen er til rett under knærne, eller lenger selvfølgelig.

Men TS, med tanke på hvor mye sm blir kalt ball nå, stod det ikke noe om kleskode på invitasjonen?

Edit: Jeg er enig i at man helst burde følge kleskodene, men de har da blitt mindre firkantet med årene.

Endret av bazibaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å nekte folk adgang og hva som man regner som korrekt kleskode. Gardeball er galla, ergo lang kjole er påkrevet. De som ikke respektere dette, ødelegger faktisk.

hvorfor fikk jeg beskjed om at det var greit da? Da er det jo garden som får ta støyten som driver med feilinformasjon.

Hva ødelegger man for da? Går folk rundt og griner hvis noen ikke har like lang kjole som de? :P Virkelig ett problem å ha....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var et par av kompisene til broren min som hadde dater med bare halvlange kjoler og løst hår på Gardeballet. Gutta selv syntes det var litt flaut (spesielt siden det er vanlig at gutta tilbyr seg å betale kjoleleie eller frisør for damene, men disse damene takket glatt nei til slikt, for det trengte de ikke), og de fikk høre det i etterkant at de ikke klarte å finne seg dater med stil en gang.

Galla = lang kjole og oppsatt hår, for de som har langt hår. Det er ikke veldig vanlig med sorte gallakjoler, så det vil også være vanskelig å finne. Ellers er det ikke mange andre kjøreregler. Som sagt: Oppsatt/demi-oppsatt hår, ikke bruke klokke (ikke smykkeklokke en gang, skal man ha klokke må den ligge i selskapsveska), gjerne et sjal eller noe til å dekke skuldre, en liten selskapsveske til nødvendigheter og pene sko. Og godt humør. :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingensteder på invitasjonen om lang eller kort kjole, nei....

og jeg tenker ført og fremst lang kjole jeg også, detter ikke ett gardeball.

Men, jeg stusser ved ikke klokke!? Har den flotte PF klokken....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et par av kompisene til broren min som hadde dater med bare halvlange kjoler og løst hår på Gardeballet. Gutta selv syntes det var litt flaut (spesielt siden det er vanlig at gutta tilbyr seg å betale kjoleleie eller frisør for damene, men disse damene takket glatt nei til slikt, for det trengte de ikke), og de fikk høre det i etterkant at de ikke klarte å finne seg dater med stil en gang.

huffameg :P jeg fikk meg tilogmed nye bekjentskaper gjennom gardeballet.... heldigvis ble jeg ikke introdusert for idioter som ikke klarer å se lengre enn sin egen nesetipp....

Er det liksom greit å akseptere at man ikke kan gå som man vil, på et gardeball, fordi folk vil ha fordommer mot deg? Sånne mennesker som har fordommer mot sånt, har nok uansett fordommer utenom formelle greier og. Og da er det vel de menneskene som er verst, og ikke de som kler seg i det dem vil, og aksepterer at andre også gjør det?

Hvor er logikken liksom? Vi lever i 2012 :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva ødelegger man for da? Går folk rundt og griner hvis noen ikke har like lang kjole som de? :P Virkelig ett problem å ha....

Det er da ingen som går rundt og griner, men man tenker vel at du har vokst opp i en campingvogn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som går rundt og griner, men man tenker vel at du har vokst opp i en campingvogn.

Hva mener du med det? At man er fattig hvis man går i knelange skjørt? o.O

Og uansett om man ikke har råd til designer galla-kjole, så burde man da vel for huleste ikke bry seg noe om de som ikke har det? At man har noe imot folk som har mindre penger enn en er da bare helt idiotisk.

Eller at man bare har noe imot mennesker som har andre synspunkt enn en om KJOLER.

Det er da bare latterlig å se ned på andre pga en kjole... huffameg :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det? At man er fattig hvis man går i knelange skjørt? o.O

Det som er ment er vel at det å møte opp såpass langt under dresscode ser ganske billig og "trashy" ut. (jeg er ikke AB som skrev den første kommentaren). Det vitner om at man mangler en liten skrue i den sosiale intelligensen, og at man ikke har lært seg skikk og bruk.

Signerer forøvrig de fleste over her - på gardball bruker man ikke knelang kjole.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingensteder på invitasjonen om lang eller kort kjole, nei....

og jeg tenker ført og fremst lang kjole jeg også, detter ikke ett gardeball.

Men, jeg stusser ved ikke klokke!? Har den flotte PF klokken....

Aldri armbåndsur til gallaantrekk. Dette gjelder også menn (som da kan få dra fram bestefars gamle lommeur).

huffameg :P jeg fikk meg tilogmed nye bekjentskaper gjennom gardeballet.... heldigvis ble jeg ikke introdusert for idioter som ikke klarer å se lengre enn sin egen nesetipp....

Er det liksom greit å akseptere at man ikke kan gå som man vil, på et gardeball, fordi folk vil ha fordommer mot deg? Sånne mennesker som har fordommer mot sånt, har nok uansett fordommer utenom formelle greier og. Og da er det vel de menneskene som er verst, og ikke de som kler seg i det dem vil, og aksepterer at andre også gjør det?

Hvor er logikken liksom? Vi lever i 2012 :P

Gå som man vil? Logikk? Etikette, kjære lille du. Kanskje viktigere enn noensinne. Siden vi lever i 2012, lizm, og man skal kunne gå i hva man vil og gjøre som man vil alltid. Lizm.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...