AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Hallo! jeg lurer på en sak . Jeg går på p-piller av merket mercilon, og nå har jeg plutserlig begynnt og få mensen utenfor den pillefire uken, selvom jeg ikke har glemt en eneste pille. Betyr dette da at pillene ikke har noen efekt på meg? eller andre grunner til at dette kan skje? blir litt nervøs siden jeg går på p-piller fordi jeg IKKE vil bli gravid noen som har noen forslag?
Papierschere Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Ei venninne av meg hadde samme problem som deg. Hun brukte også mercilon. Hun gikk til helsestsjonen og fikk da vite at dette kunne være et tegn på klamydia. Hun tok en test, og fikk konstatert at hun ikke hadde det. Dermed ble hun enig med helsesøster om å prøve å bytte til et annet merke, og hun har i dag ingen problemer med dette Helsesøster hadde ikke nevnt noe om at det kunne være et tegn på graviditet, men det kan jo kanskje være en mulighet? Dersom du er usikker ville jeg tatt en graviditetstest. Og ville uansett testet meg for klamydia, og ev byttet merke dersom dette er et problem for deg!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Dersom du er usikker ville jeg tatt en graviditetstest. Og ville uansett testet meg for klamydia, og ev byttet merke dersom dette er et problem for deg! Det skal jeg gjøre! Planen er egentli og gå over på p-stav. men tenkte jeg skulle ta de p-pillene som var igjen på recepten. og utsette p-stav utgiften enda noen mnd:P men om jeg evt hadde hatt klamydia, så hadde vel den forsvinni siden jeg ganske nylig gikk på en heftig pencelin kur?
Papierschere Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Kommer vel ann på hvilken type pencillin du gikk på? Men amoksicillin blir i alle fall brukt for å behandle klamydia. Så hvis det var det du gikk på, regner jeg med at den vil ha tatt seg av eventuell klamydia også
loraine Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Om du nettopp har gått på pencilin, så kan det jo derfor være du plutselig får mensen utenfor den pillefrie uken. Pencilinen reduserer effekten av ppiller. MANGE som har blitt gravide, for man blir dårlig informert om bruk av pencilin og ppiller. 2
Gjest Mooky Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Jeg gikk også på mercilon før, og hadde det samme problemet. Fikk av og til blødninger midt i brettet. Jeg snakket med legen av det og han sa at grunnen var kanskje at kroppen min trengte p-piller med mer hormoner i for å slipper mellomblødninger. Jeg fikk da byttet til microgynon, og de er jeg kjempefornøyd med Ingen mellomblødninger nå lengre. Jeg tar 3 brett om gangen og så en ukes pause, og har ikke fått mellomblødninger de siste gangene jeg har gjort dette Og når jeg har pillefri uke går jeg de 4 første dagene uten blødning, så blør bare 3 dager De har nok effekt på deg, du blir nok ikke gravid, tror de fleste p-piller har samme sikkerhet. Men jeg vet hvor plagsomt det kan være, så jeg hadde byttet merke Anbefaler migrogynon.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Det skal jeg gjøre! Planen er egentli og gå over på p-stav. men tenkte jeg skulle ta de p-pillene som var igjen på recepten. og utsette p-stav utgiften enda noen mnd:P men om jeg evt hadde hatt klamydia, så hadde vel den forsvinni siden jeg ganske nylig gikk på en heftig pencelin kur? Hvis du skal begynne med p-stav anbefaler jeg å gå på minipillen Cerazette først. Hvis du tåler Cerazette, tåler du p-stav (Implanon). Greit å sjekke ut før du opererer inn en dings i kroppen
Kite Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Jeg går på Loette nå, og de er sånn at jeg plutselig begynner å blø helt random!! Gikk på Microgynon før, og det var ikke sånn med dem, så jeg tenker å bytte tilbake. Alle p-pillemerker funker forskjellig på forskjellige jenter, så du må nesten bare prøve deg fram hvilket merke som er best for deg! Jeg ville ha byttet merke hvis jeg var deg. Snakk med legen/personen du får resept fra.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Hvis du skal begynne med p-stav anbefaler jeg å gå på minipillen Cerazette først. Hvis du tåler Cerazette, tåler du p-stav (Implanon). Greit å sjekke ut før du opererer inn en dings i kroppen gikk på cerazette noen mnd før jeg fikk p-sprøyte for noen år siden, så det går nok fint. når det gjelder pencelinkuren så var det bare vanlig apocelin mot halsbetennelse. men det var en virkelig hestekur verson, sammelignet med hva jeg har fått før, så vet ikke helt tror jeg bare gir faen og spiser pillene fram til jeg har råd til p-stav Takkk for svar! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå