Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dette noe som har noe for seg, eller er det mer psykobabling enn fysisk behandling?

Fysioterapeuten min anbefalte dette i dag og skulle ta kontakt med en kollega og se om det var ledige timer. Grunnen var bekkenproblemer som har gitt muskelsmerter hele veien opp og det at jeg har hatt issues i forhold til sykehus før, under og delvis etter fødsel. Jeg vet ikke helt om jeg er typen til masse psykobabling, selv om jeg helt klart mener at det nytter å få ting ut i verden. Men om det er mer bevisstgjøring på bruk av kropp og holdning, slik jeg har lest at det er for noen, i tillegg il fysikalsk behandling, så er det vel litt annerledes. Maybe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg har all verdens erfaring, men jeg opplevde at det var mer forklaring og oppklaring i hvordan psyken påvirket kroppen, dvs hvor og hvordan spenninger kan sette seg i enkelte områder.

Skrevet

Hvis du har den innstillingen at å snakke om persolige issues er "psykobabling", tror jeg ikke psykomotorisk behandling er noe for deg, nei.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har den innstillingen at å snakke om persolige issues er "psykobabling", tror jeg ikke psykomotorisk behandling er noe for deg, nei.

Nei, snakke ut om ting er helt greit. Men om det er mer, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men sånn omtrent alternativt touchy feely kliss klass, så er det ikke noe for meg. Er det som forrige poster sa, at man kan lære å se sammenhenger og tenke over ting, så er det greit. Jeg søkte litt på et forum og noen skrev at de snakket mer enn hva de brukte til trening/fysio og da blir det litt søkt tror jeg.

Skrevet

Det er mye opp til deg. Jeg pleier å snakke i alt fra 10 til 20 minutter før behandlingen. Men jeg vet også at noen sier at de ønsker minst mulig snakk og mest mulig behandling. Men klart - om man kun er ute etter fysisk behandling, kan man jo like gjerne gå til en fysioterapeut. Litt av poenget med psykomotorisk fysioterapi er jo å bli seg bevist sammenhengen mellom psyke og kropp, og da er du nesten nødt til å snakke litt.

• Liker 1
Skrevet

Jada, bevisstgjøring er jeg altså helt for, å snakke kan jeg definitivt. Det er det mer alternative jeg sliter litt med.

Skrevet (endret)

*dobbel*

Endret av Stjernefisken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...