Gå til innhold

Vondt i halsen- har noen en vidunderkur??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har de siste to dagene fått vanvittig vondt i halsen. Ikke sånn at det er masse slim eller no, heller at den føles "tørr" er vondt å svelge, snakke osv. Orker ikke å spise noe med "kanter". Orker bare å drikke vann/te og spise suppe. Lindrer litt der og da... Har prøvd det meste av halspastiller, men det ekstra "spyttet" jeg får i munnhulen er så vondt å svelge. Klarer nesten ikke å sove, må opp flere ganger å drikke. Tar masse C-vitaminer men liten effekt. Føler meg ellers ganske pigg.

Aner noen hva dette er og har noen noen tips?? Skal på skiferie til helgen, og må være i orden....

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Melk pleier å lindre litt for meg når jeg har halsvondt. Det er slimdannende og "smører" halsen, på en måte. Varm melk med honning og kanel eller kakao kanskje hjelper? Honning og kanel er i tillegg bakteriedrepende.

Skrevet

Anbefaler CuraMed Hals eller Vekk i morgen. Masse.

Ikke bare en i timen men gjerne to-tre av gangen ofte..

Tygg dem og prøv å holde "grøten" litt i halsen.

Har selv "kurert"/hindret mange halsbetennelser på denne måten. Hadde før jeg begynte med dette 3-5 halsbetennelser i året .. men har klart å stoppe hver eneste en etter at jeg begynte med dette.. så det kan anbefales på det varmeste..

God bedring..

Gjest Anonymous
Skrevet

Lag skikkerlig hjemmelaget blomkålsuppe,det smører halsen legger seg som en hinne.

Gjest Poirot
Skrevet

Min lege i USA sa jeg flere ganger daglig skulle gurgle halsen med så varmt vann jeg klarte.

Skrevet

Hadde slik i høst en gang jeg. Ikke slim eller noe, bare helt sinnsykt tørr i halsen. Hadde til tider problemer med å svelge vann også, spes. om morgenen med en gang jeg hadde våknet...

Dro til legen, og fikk penicilin med det samme. Var vist strektokokker tror jeg han sa... Fikk i alle fall en diger antibiotikakur, og beskjed om å holde meg i ro i alle fall en uke. Var i grunn ikke vanskelig å be om det heller, jeg var så slapp og sløv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...