Gå til innhold

Snylting

Fremhevede innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hei, ei jeg har bekjentskap med gidder ikke å jobbe, bare fester hele tiden og er rett og slett veldig lat når det kommer til alt.

Hun betaler ikke husleia eller strøm (eller noe som helst), samboeren må betale alt og kjøre henne rundt. Hun går på sosialen for å få penger, som skal gå til husleia og nødvendige utgifter, men hun bruker dem opp på festing og innkjøp av klær og sko.

Går det an å anmelde det på en eller annen måte? Å tipse NAV om det? Tar de sånt på alvor?

Jeg synes det er å spytte de som virkelig trenger penger i ansiktet når de bare strør om seg med penger og deler ut til hvem som helst så lenge de søker om det (uten å dokumentere noe som helst).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan ringe anonymt til NAV, de vil forfølge saken og det er strenge bøter/straffer for slikt.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ok, da skal jeg tenke litt på det. Litt vanskelig å gjøre det

Skrevet

Samboeren hennes har ikke forsørgeransvar overfor henne, og hun har da sin fulle rett å motta de pengene. Hva hun bruker pengene sine på, har du virkelig ikke noe med. Om samboeren hennes ønsker å betale alle regningene, så er dt helt og holdent opp til han.

Dette er ikke svindel, og du kaster bort tiden deres om du rapporterer det. Som sagt samboere har ikke økonomisk ansvar overfor hverandre

• Liker 7
Skrevet

Er det ikke svindel når hun får penger til husleie og ikke betaler husleie?

• Liker 6
Skrevet

Hvordan har du planer på å bevise at hun ikke betaler husleie? Hun får til å dekke sine kostnader der hun bor, og det har hun rett på. Hun får til livsopphold også, som er noen tusen så hvordan kan du bevise at hun ikke betaler noe som helst? Har du så god oversikt over hennes økonomi, at du vet med 100 % sikkerhet hva hun bruker og ikke bruker pengene sine på?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke bevise noe som helst men har hun søkt om penger til å dekke husleia snylter hun og burde vært tatt for det. Penger til livsopphold blir noe annet.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Samboeren hennes har ikke forsørgeransvar overfor henne, og hun har da sin fulle rett å motta de pengene. Hva hun bruker pengene sine på, har du virkelig ikke noe med. Om samboeren hennes ønsker å betale alle regningene, så er dt helt og holdent opp til han.

Dette er ikke svindel, og du kaster bort tiden deres om du rapporterer det. Som sagt samboere har ikke økonomisk ansvar overfor hverandre

Jeg trodde sosialstønad skulle være penger som gikk til folk som trengte det, ikke til jævla tullinger som kaster bort penger på festing og annet tull.

Det at "samboere ikke har økonomisk ansvar ovenfor hverandre" har INGENTING å si i denne sammenhengen, poenget ved å nevne det er at pengene hun får til husleie og mat ikke går til det, det går til festing.

Trenger hun ikke penger til å betale husleie og mat fordi hun er sammen med en jævla tøffelhelt av en samboer, trenger hun heller ikke å få sosialstønad, og dermed SNYLTER HUN PÅ STATEN.

Følte du deg truffet kanskje, siden du følte så veldig for å kverulere og å forsvare en du ikke kjenner? (JA, jeg vet med sikkerhet akkurat hva pengene blir brukt til).

• Liker 1
Skrevet

Det at "samboere ikke har økonomisk ansvar ovenfor hverandre" har INGENTING å si i denne sammenhengen, poenget ved å nevne det er at pengene hun får til husleie og mat ikke går til det, det går til festing.

Ok. Du får be NAV tipse henne om at hun må bruke pengene hun får fra dem på mat og husleie, så kan samboeren gi henne penger til tant og fjas hun nå bruker nav-pengene på.

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Ok. Du får be NAV tipse henne om at hun må bruke pengene hun får fra dem på mat og husleie, så kan samboeren gi henne penger til tant og fjas hun nå bruker nav-pengene på.

Poenget er jo at så lenge hun ikke trenger å betale for seg (husleie og andre viktige utgifter), trenger hun ikke stønad. Hun fortjener ikke å motta fem røde øre fra NAV.

Endret av Badebuksa
  • Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

...Er du en parasitt som lever på andre, trenger du ikke stønader fra NAV. Skal NAV dele ut penger til noen, skal det være til folk som virkelig trenger det synes jeg. Folk som f. eks har store fysiske/psykiske problemer og av en eller annen grunn ikke kan arbeide og tjene penger selv.

Skrevet

Men hva er grunnen til at du ikke sier det øye til øye? er du litt feig?

• Liker 1
Skrevet

Poenget er jo at så lenge hun ikke trenger å betale for seg (husleie og andre viktige utgifter), trenger hun ikke stønad. Hun fortjener ikke å motta fem røde øre fra NAV.

Man får automatisk mindre i støtte fra NAV om man oppgir at man er samboer. Når det er sagt, så er jeg i det store og hele enig med deg her.

Skrevet

Du er en dårlig venn. du vil ikke venninnen din noe godt.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Men hva er grunnen til at du ikke sier det øye til øye? er du litt feig?

Ja! Nei, for å være helt ærlig, så gidder jeg ikke å ha en dritt å gjøre med sånne personer, så holder meg langt unna, så ser henne ikke "face to face" noe mer, men rett skal være rett.

Man får automatisk mindre i støtte fra NAV om man oppgir at man er samboer. Når det er sagt, så er jeg i det store og hele enig med deg her.

Oppgir sikkert ikke det da, jo mer penger, jo mer festing, ikke sant?

Du er en dårlig venn. du vil ikke venninnen din noe godt.

Akkurat dette forferdelige mennesket vil jeg egentlig ikke noe godt nei.. Men det er ikke poenget, poenget er at snylting ikke er OK, og hun er en forbryter som må ta konsekvensene av det.

Skrevet

Jeg synes det er flott at du bryr deg jeg!

Dette er faktisk våre skattepenger, hun har ikke løftet en finger for de pengene.

Skrevet

Det er bare å ringe nav. Om venninnen din har alt på sitt rette så er ingen skade skjedd. :)

Skrevet

Jeg vil gjerne ha deg i fengsel for å skrive «Sossial'n». Skriver og sender anmeldelsen i morgen, så vet du det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...