AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Har merket til at en del gatekjøkken har en sennep som bare heter Idun sterk sennep eller noe. Var i hvertfall fra Idun. Men hvorfor går den under navnet bodsennep i butikken? Er også litt usikker på om det er den samme. Og hvorfor heter den bodsennep? Husker jeg lenge gikk og lurte på hva det var for noe og tørte jo ikke å kjøpe før jeg smakte den borte en gang og har kjøpt etter det. Hadde det ikke vært bedre å kalle den sterk sennepp?
Meridian Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 (endret) Jeg fant ikke ut hvorfor det heter bod-sennep, men jeg kom over denne oversikten på alle typer sennep : Min lenke Her er et utdrag : I Norge har Idun (Stabburet) laget og produsert sennep siden 1932. Idun sennep selges på glass (typene Original, Grov, Søt Sterk, Sterk, og Dijon) og plastflaske (typene Bodsennep, Pølsesennep uten tilsatt sukker, og Pølsesennep Original). Endret 17. februar 2012 av Bølle
Gjest Ludovie Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Kanskje det er fordi denne typen sennep er mye brukt i pølseboder? 3
Hoppetaujenta Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Er det virkelig så enkelt? Hvorfor heter det baby-olje da?
Gjest EryMax Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Er det virkelig så enkelt? Hvorfor heter det baby-olje da? Fordi man smører inn babyer med det? og produktet er rettet mot babyer
NullHull Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Fordi man smører inn babyer med det? og produktet er rettet mot babyer Eller produktet fremstilles ved å presse olje ut av babyer... 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Eller produktet fremstilles ved å presse olje ut av babyer... iiiiiiiiik
Hoppetaujenta Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Eller produktet fremstilles ved å presse olje ut av babyer... Nemlig. Det var det jeg tenkte på.
Snikk Skrevet 29. september 2012 #10 Skrevet 29. september 2012 Hvis dette stemmer er min karriere som hamburgerspiser over.. (Hamburg i Tyskland)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå