AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Hei! Jeg går på p-pillen og har nettopp hatt alle 4 placebodagene. Så i dag skal jeg altså begynne på ny pille. Jeg pleide å ta de aktive pillene rundt 8 om morgenen, men i dag har jeg ikke mulighet for å ta pilleren før 10 om kvelden. Gjør dette noe ettersom jeg begynner på nytt brett? Eller burde jeg helst ha tatt den tidligere? Tusen takk for svar!
I-AM-Nicole Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Hvor lang tid det kan gå mellom pillene varierer veldig fra merke til merke... Siden du tydeligvis har tilgang til en pc.. Bruk google for merket du bruker =)
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Det kan gå opp til 12 timer før jeg må ta neste pille, men jeg lurte på om det ikke gjorde noe når jeg tok den idag ettersom det er min første pille på nytt brett? Altså etter mensen...
Gjest Jente anonym 18 Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 skal ikke gå mer en 12 timer mellom hver pilla. da er den ikke sikker lenger
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Du er usikker i 7 dager etter kluss mener jeg å huske, og det kan vere nok det til at en blir gravid.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Ja, jeg vet at hvis man går mer enn tolv timer mellom pillene er man ikke sikker lengre, men siden jeg har hatt placebodagene mine (4 dager uten pillere), så har jeg jo ikke tatt noen piller for så å ta en innen tolv timer etterpå? Jeg starter jo på nytt brett og har ikke tatt en aktiv piller siden 4 dager siden.
girly23 Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 Mer enn 12 timer mellom pillene = ikke sikker?? Vil nok tro at dere mener at man ikke er sikker dersom man tar pillen 12 timer etter man vanligvis skulle tatt den? Hadde det vært at man skulle ta pillene med 12 timers mellomrom måtte man jo tatt to piller hver dag :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Ja, jeg vet at hvis man går mer enn tolv timer mellom pillene er man ikke sikker lengre, men siden jeg har hatt placebodagene mine (4 dager uten pillere), så har jeg jo ikke tatt noen piller for så å ta en innen tolv timer etterpå? Jeg starter jo på nytt brett og har ikke tatt en aktiv piller siden 4 dager siden. Når du ikke har tatt den første "aktive" pillen så blir det som at du ikke har startet på nytt når du egentlig skulle og kroppen din har fått lang nok tid til å begynne å lage sine egne hormoner. Nå er du usikret i en uke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå