Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er kanskje en del her inne som har hørt om den.

Det er en fantastisk dokumentar...

Den setter ting veldig på spissen, for å få frem poenget...

Alt i alt - helt magisk.

Der kommer vi også inn på ordtaket; man er sin egen lykkes-smed.

Dere som ikke har sett den, anbefales på det varmeste =)

Dere som har sett den - hva synes dere? :sjenert:

Link til et lite klipp - motivasjonsvideo fra the secret

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Søppel, som i sin ytterste konsekvens berre medfører dårleg samvit og skuldkjensle viss ein er sjuk eller mistar jobben, fordi det er eins eigen skuld.

• Liker 2
Skrevet

Jeg så det første minuttet av klippet i HI, og jeg må innrømme at jeg holdt på å spy :sjenert: Det der blir altfor klissete for meg. Hvis det hjelper/er bra for noen, så er jo det kjempeflott, men det er virkelig ikke noe for meg.

Skrevet

Søppel, som i sin ytterste konsekvens berre medfører dårleg samvit og skuldkjensle viss ein er sjuk eller mistar jobben, fordi det er eins eigen skuld.

Vel, det er aldri feil å prøve å se det som faktisk er bra i livet sitt.

Mange ser bare alt det de ikke har, og er dermed aldri fornøyde med noe.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Å fokusere på det positive er flott, det gjer eg kvar dag. Det eg utfordrar er tanken om at dersom du ynskjer deg noko sterkt nok så kjem det til deg. Det er piss, for å seie det forsiktig og elegant. Dersom du har kreft, og ynskjer veldig sterkt å bli frisk, og du ikkje blir det, er det din eigen feil då? Er det noko du har gjort feil?

• Liker 1
Skrevet

Å fokusere på det positive er flott, det gjer eg kvar dag. Det eg utfordrar er tanken om at dersom du ynskjer deg noko sterkt nok så kjem det til deg. Det er piss, for å seie det forsiktig og elegant. Dersom du har kreft, og ynskjer veldig sterkt å bli frisk, og du ikkje blir det, er det din eigen feil då? Er det noko du har gjort feil?

Joda, det er ikke alltid det går som man vil i dette livet; samme hvor mye man ønsker det selv. Sant det.

Det som imidlertid er noe overraskende vil jeg måtte påstå; det er at enkelte med kreft ikke slutter å røyke. Da må man nok nesten ta noe av skylda selv også.

Skrevet

Poenget er kanskje at tro kan flytte fjell.

Har du lest Alkymisten av Paulo Coelho? Den ga meg en tankevekker, at tror man sterkt nok så kommer ting til deg, men samtidig, om man velger feil ting i livet, så vil man merke det.

Og velger man rett vei, vil man få medgang.

Gjest navnelapp
Skrevet

Poenget er kanskje at tro kan flytte fjell.

Men det kan den jo ikkje. Og Alkymisten er like oppskrytt og kvasifilosofisk som The Secret, om enn ikkje like farleg, for den ber deg ikkje følge den for å få eit godt liv. The Secret er hakket før ein religion.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...