Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille gutt begynte og dra teppet sitt over fjeset sitt hele tiden når han skulle sove og vi begynte og legge en ren gulpeklut (gasklut)over fjeset hans istedetfor en stund med stor suksess.

men jeg fant ut at det hadde vært lettere og hatt egne kosekluter som han kunne ha over fjeset istedetfor som og pustet om han fikk det over munn og nese.

vi kjøpte noen fine og gode kosekluter på name it som virket som at di pustet og har egentlig vært fornøyd med disse. stoffet er ganske gas/linaktig.

jeg kjøpte også en 10pk 100% bomulls kosekluter på kid som jeg synes var harde og tette i stoffet og er redd di ikke puster noe særlig og ønsker egentlig ikke og bruke dem da jeg er redd han ikke skal få puste om de kommer over munnen hans.

noen som har vært igjennom koseklut problemet selv?vet det er ganske mange barn som er glade i kosekluter :)

hvilke kosekluter er best og hvor får jeg tak i dem? gjerne med litt størrelse på, jeg har gasgulpekluter som sagt men di er ikke større enn en vanlig vaskeklut og det er for lite synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har brukt koseklut siden hun var 2 mnd. Hun har denne, den er jo ikke tynn, men det har aldri vært noe problem her i huset. Hun ligger med ansiktet godt inn i den, men har aldri hatt noen problemer med å puste. Drar den bare litt bort om hun har den over munnen og nesa etter hun har sovnet.

Skrevet

Jenta mi har brukt koseklut siden hun var 2 mnd. Hun har denne, den er jo ikke tynn, men det har aldri vært noe problem her i huset. Hun ligger med ansiktet godt inn i den, men har aldri hatt noen problemer med å puste. Drar den bare litt bort om hun har den over munnen og nesa etter hun har sovnet.

Snuppa mi har en lignende, som må ligge på toppen av hodet, og så har hun en gas-klut hun klemmer på. :rodmer:

Trenger da ikke store kluter? Så lenge han er fornøyd med de han har, er det vel greit? Det er jo han som skal kose med dem. Broren min hadde en liten hyssingstump, som bare trengte å være lang nok til at han kunne holde den ene enden i hånden når han suttet på tommelen, mens den andre enden måtte rett innenfor nesen. =P

De er ikke så kravstore, disse små... :fnise:

Skrevet

Jeg gav de gamle utslitte putetrekk som jeg delte i to.

Gjest pysepusen
Skrevet

Her hadde vi både de fra KID og de fra NameIt. Jeg har alltid tenkt motsatt av deg - at de fra KID er best og tynnest. Vi har alltid vekslet på hvilke vi brukte ut fra hvilke som lå i haugen av rene, men nå har han bestemt seg for at han kun vil ha de hvite fra KID. Får han noen andre sier han nei og ber om en "sikkeli" :fnise:

Det er jo så herlig når de kan ha sånne gaskluter. Enkelt å bytte og vaske. Et lite tips; gi han ny kos ofte slik at han ikke blir avhengig av en spesiell (om det er et enkelt merke er jo en ting, men jeg synes det er så ekkelt når de har koser de går med i dagesvis som lukter tilsvarende :tunge1: )

De har forresten noen gode på Barnas hus også :)

Skrevet

er litt sjokert over at foreldre går på merker også på en kose klut.hjelpes. mine brukte gasskluter fra rema og dei finnes i forsjellige farger. stor suksess.

Skrevet

er litt sjokert over at foreldre går på merker også på en kose klut.hjelpes. mine brukte gasskluter fra rema og dei finnes i forsjellige farger. stor suksess.

jeg tror du har misforstått meg her, jeg går ikke etter hvilket "merke" som er best men etter de beste typene kosekluter og lurer på hvor jeg får tak i dem, om jeg så hadde funnet di beste koseklutene på nille hadde jeg ikke brydd meg om det liksom..bare di er gode :)

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Det som er litt kjedelig med de fra Sparkjøp, Nille etc. er at de blir så fort stygge og får så fort løse tråder. Da kjøper jeg heller andre steder. Dessuten er det jo litt kult med mønster og fargerike kluter da :nigo:

Skrevet

Vanskelig å si hva som er best. En ting passer for noen, men ikke andre.

Hos oss ville eldste kun ha et "teppe" , som egentlig var et stort batikk-farget sjal som ble kjøpt i karibien.

Vi kjøpte det på en ferietur han var 2 mnd for å bytte med noe som var tynnere enn helseteppe.

Aldri godtatt noe annet, så etterhvert delte vi det i 3 deler så det ble lettere for å vaskes. :)

En venninne av meg kjøpte mange sånne gasskluter, men sa det var litt tullete og bortkastet penger da barnet ikke ville ha mer enn kunn 2 av de. Løste problemet med å bruke resten som vaskeklut da.. ;)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Nevøen min bruker et putetrekk i silke. Klarer seg ikke uten den.

Skrevet

Sjøl så hadde jeg en gammelrosa silketruse (som jeg kalte "silkefilla mi"), og husker den dag i dag hvilken nytelse og følelse av trygghet denne gamle silkefilla ga meg. :lillesky:

• Liker 1
Skrevet

Sjøl så hadde jeg en gammelrosa silketruse (som jeg kalte "silkefilla mi"), og husker den dag i dag hvilken nytelse og følelse av trygghet denne gamle silkefilla ga meg. :lillesky:

Ler så jeg griner her....

Søteste i verden er disse små med sutteklut eller utvaska nedkoste kosedyr! :rodmer: fantastisk!

Denne tråden ble herlig søt å lese... 'gi meg en sikkeli' og 'hyssingstump under nesa' gav også herlige bilder.

Takk! :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Glemte jo helt å svare på det jeg skulle da!

Noen av de gasklutene jeg har funnet på babyshop har vært ganske "luftige".

Du kan jo vaske de mange ganger på 90 så vil de bli slitt og dermed enda luftigere?

Skrevet

Min sønn bruker et koseteppe med blå monstre på av fleece. det var jo så mykt og godt når han fikk det, men etter litt hard medfart og par runder i vaskemaskinen så er det nå selvfølgelig knuppete. Vi kjøpte nytt, men da var dessverre de blå monstrene gått ut av sortimentet så da ble det et med jungelmotiv. Men nei, det er monsterteppet som er saken. Nå fant han også en "gakkakk" (and) på Nille, han bare måtte ha den mente han. Og nå er denne '"gakkakken" en som får være med på teppekosen. Hehe, verdens mest privligerte and dette :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Min sønn bruker et koseteppe med blå monstre på av fleece. det var jo så mykt og godt når han fikk det, men etter litt hard medfart og par runder i vaskemaskinen så er det nå selvfølgelig knuppete. Vi kjøpte nytt, men da var dessverre de blå monstrene gått ut av sortimentet så da ble det et med jungelmotiv. Men nei, det er monsterteppet som er saken. Nå fant han også en "gakkakk" (and) på Nille, han bare måtte ha den mente han. Og nå er denne '"gakkakken" en som får være med på teppekosen. Hehe, verdens mest privligerte and dette :skratte:

Åå, så koselig. Unger er rare :klemmer:

Skrevet

-OG vi kjøpte også gaskluter på kid i en flanellaktig stoff.. men ble ikke kos av de for min sønns del, så bare brukt på gulpeklut etter hvert.. Nå blir min 2år til helga og ferdig med gulping da.

Skrevet

Småen min fikk bare en utvasket og tynn t-skjorte med mammalukt på. Funket som fjell, da trodde han jeg lå ved siden av ham.

Skrevet

Men nå må jeg si natta her, hehe. Har tatt enn innsovningstablett, og merket på forrige innlegg at den nå er begynt å virke. tok meg nemlig så lang tid å skrive det korte der. hehe. God natt alle sammen, og håper TS finner en koseklut som er passende for de :) Lykke til

Skrevet (endret)
'hyssingstump under nesa' gav også herlige bilder.

Inni nesa...selv om det bare var like innenfor, da. :fnise:

Men han var jo så søt, der han lå med "kosen" sin. :rodmer:

Veldig praktisk, siden vi bare kunne klippe en ny en etter behov. Vi hadde jo en hel rull/snelle med "koser". =P

Endret av Raven Emerald
  • Liker 2
Skrevet

*dytt* synes dette var en koslig tråd også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...