Gjest agnes Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Hvorfor er det ikke lov å snakke om det?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Er ikke det åpenbart? KG kan ikke ta ansvar for de med selvmordstanker. De med selvmordstanker må få profesjonell hjelp, ikke en masse tilfeldige svar fra hobbypsykologer i et forum. Å lese om noen med selvmordstanker er også forferdelig, man føler at man bør/må hjelpe, men vet ikke hvordan. Kanskje man skriver helt feil ting. Så svarer kanskje ikke vedkommende lenger, og man tror det verste. Jeg er helt enig i KGs policy med å stenge slike tråder. 1
Gjest Katten. Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Det ironiske er når man stenger tråder hvor det er åpenbart at TS sliter med å holde dette inni seg, og at det dermed hjelper å sette ord på det og faktisk bli hørt. Bare det å bli annerkjent som et menneske kan være til stor hjelp. Men igjen, det er et fantastisk minefelt, og KGs regler rundt det er ganske kjekk for å fraskrive seg evt ansvar 3
Sugerøret Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Synes at det å kunne snakke åpent om ting som er vanskelig,burde være lov. Men om noen her poster slik at en annen blir oppfordret til å ta selvmord ,eller støtter tankegangen.Hva da ? Det er en vanskelig balansegang. Å tie ting i hjel er ikke løsningen,men hvor setter en grensa? http://www.sidetmedord.no/om_tjenesten = flott sted der en kan få hjelp.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Jeg synes også at KGs moderatorer er vel strenge med å stenge tråder hvor ordet selvmord er nevnt. Det er klart at dersom noen begynner å oppfordre til selvmord, blir det noe helt annet. Om noen begynne å snakke om hvordan det skal skje, og sånt. Men som oftest er det fortvilte mennesker som skriver inn, hvor det gjerne er årsaken til tankene om selvmord som ønskes luftet. Og det kan faktisk føre noe godt med seg, for den som sliter. At en KG-moderator popper innom og oppfordrer til å søke hjelp, er én ting. Å slette tråden, eller stenge den, tror jeg kan være veldig negativt for den som har startet tråden. Jeg ser for meg at dersom jeg virkelig hadde slitt og var så fortvilet at jeg hadde lyst til å slutte å leve, for så å lage en tråd på KG hvor jeg beskriver hva som er vanskelig for meg og ber om hjelp og innspill, så hadde det vært et slag i magen om jeg opplevde at man stengte tråden min. For å si det sånn - det hadde ikke fjernet meg fra tankene rundt selvmord, kanskje snarere tvert imot. 1
Gjest Bond Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Tråden ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker Bond, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå