AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jeg er ikke vant med klutvask hjemmefra, jeg er vant til at man hiver seg i dusjen hver dag og det er det. Hvordan foretar man en klutvask? Bare vann? Såpe? Hvor ofte og hvor? Hvor ofte vasker dere kluten/e og hvor mange grader?
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Varmt vatn på kluten, litt såpe på, vri litt slik at såpa fordelar seg godt, vaske der det trengst (ansikt, under armane, underlivet), skylle kluten og ta over utan såpe før du går vidare til neste punkt. Ta på meir såpe før neste punkt, og jobb deg ovanfrå og ned. Kluten vert hengt til tørk på kanten av skittentøykorga når du er ferdig, går i korga når den er sånn nokolunde tørr og vert vaska på 60 grader.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Varmt vatn på kluten, litt såpe på, vri litt slik at såpa fordelar seg godt, vaske der det trengst (ansikt, under armane, underlivet), skylle kluten og ta over utan såpe før du går vidare til neste punkt. Ta på meir såpe før neste punkt, og jobb deg ovanfrå og ned. Kluten vert hengt til tørk på kanten av skittentøykorga når du er ferdig, går i korga når den er sånn nokolunde tørr og vert vaska på 60 grader. Så du bruker ny klut hver dag?
Gjest Spinell Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Man kan også operere med et "flerklutstystem" med en egen klut for de delene av kroppen som medfører at man ikke vil vaske ansiktet med kluten en gang til. Da kan i alle fall ansiktskluten holde til noen gangers bruk. "Skittenkluten" kan sikkert brukes et par ganger den også. For å skille klutene fra hverandre, bruk kluter med ulike farger. Jeg tar forresten ikke såpe direkte på kluten, men bruker vann og litt såpe på hendene, skummer opp såpa, og "smører på" med hendene. Deretter vasker jeg vekk såpevannet med våt/fuktig klut. Skyller kluten og tørker av såpe et par ganger. Deretter skyller jeg kluten i så varmt vann jeg klarer, vrir opp og henger til tørk. Klutvask gjør jeg de dagene jeg ikke trenger å dusje - et par ganger i uka. Resten av uka dusjer jeg. Vi har hytte uten strøm og innlagt vann, og der brukes selvsagt også vaskeklut. Hva vaskes med klut? De delene av kroppen som pleier å såpes ekstra godt inn ved en vanlig dusj. Vaskekluter vasker jeg sammen med håndklær på "håndkletemperatur". Hos meg er det 90 grader. Håper jeg ikke sporer av og lager en ny hygienehysteritråd nå 1
Gjest ticket Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Jeg ville ikke brukt såpe i ansiktet, men fra halsen og ned. Vask med klut der du føler du trenger en vask.
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Så du bruker ny klut hver dag? Ja, eg klarer ikkje å halde styr på ulike typar klutar, dessutan er det ganske sjeldan eg gjer dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå