Aviale Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Hei, har en Gilde ferdig krydret svinefilet i fryseren (samme type som i denne oppskriften), men jeg vet ikke hvilken saus jeg skal lage til. Tidligere lagde jeg den med bernaise, men nå vil jeg prøve noe annet til som kanskje passer litt bedre. Dessverre husker jeg ikke hvilke kryddere som er brukt på fileten, men kanskje en paprikasaus vil passe? Noen som har ideer/oppskrifter? Til fileten skal jeg ha ovnsstekte poteter og grønnsaker tenkte jeg
Gjest navnelapp Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Mi erfaring med slike filetar er at dei er ganske kraftig krydra. Det eg ville gjort er å steike den rund i steikepanna, altså i olje/smør rundt heile kjøttstykket. Så ville eg slått på 2 dl vatn, og når dette er nesten innkokt slå på 2 dl fløte. La det surre litt, smak til med evnt. meir salt og peppar, og kanskje ei skive brunost. Då får du ein fyldig og fin saus som passar perfekt til kjøttet.
Aviale Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2012 Ja, en sånn saus kan jeg lage! Tror ikke det er kjempekrydret, men da kan jeg evt ha på mer krydder i stedet Tusen takk for tips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå