Gå til innhold

Hjelp meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har slitt med SF i 4 år nå, begynte i ungdomsårene med uskyldig slanking, for så å utvikle seg. Har vært gjennom bulumi og anoreksi, tidvis hver for seg, og/eller på samme tid. Er nå 20.

Dette er ingen tråd som skal handle om dette, men jeg trenger virkelig råd! Har prøvd å bli frisk med lege, psykolog og adiktolog som jeg går til gjevnlig. Har også gått opp 8,5 kg siden jeg var såpass undervektig på mine 180cm. Nå har det seg slik at en uke før jul så har jeg hatt bulumi hver eneste dag(unødvendig å gå inn i detaljer, når jeg regner med at dere skjønner hva det innebærer..)

Er nå på ferie og har vært på hotell i 5 av 11 dager, og sliter ekstremt. Serlig fordi det er koldtbord og servering til alle døgnets tider. Det er helt grusomt, og jeg klarer ikke "hoppe ut" av suget som gjør at jeg overspiser til hvert eneste måltid og så må gå på toalettet. Det er ekstremt slitsomt, skamfullt og flaut at jeg ikke klarer å styre meg selv. Særlig også fordi alle måltidene er med familien og de "ser" at jeg spiser masse og selv om dette gjør meg utrolig forlegen så gjør jeg det alikevel. Jeg er så flau over å ikke ha noen styring på meg selv.. :sad:

Gruer meg til å komme tilbake fra ferie også og veie meg igjen hos legen når hun er en typisk fastlege som kommer til å se på dette som positiv fremgang av anoreksien, men ikke skjønner at dette ikke er sunn vektoppgang uansett. If you catch my drift, jeg vil gjerne være normalvektig og ha et normalt forhold til mat, men jeg er jo ikke frisk som normalvektig, og muligens enda sykere, det syntes bare ikke.

Ble veldig langt dette her, men jeg skulle så gjerne hatt noen råd om hvordan jeg kan takle koldtbordet, eller hvordan jeg kan komme ut av denne onde sirkelen, og klare å begrense meg. Jeg er fullt villig til å bekjempe anoreksien ved å spise mer, men kjenner at det er fryktelig vanskelig å bli "kvitt" bulumien først.. Det blir gæli' uansett hva jeg gjør :tristbla: Jeg orker ikke være spyseforstyrret lenger, men blir aldri tvitt dette monsteret. Føler jeg har prøvd "alt" men det ender enten opp med noe ekstremt den ene eller andre veien.

På forhånd takk for svar, tips eller råd. Ble veldig lagt dette her, men jeg er bare så ufattelig sliten av å aldri få det til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel relativt vanlig at anorektikere utvikler bulimi når de jobber med å bli friske.

Har du vurdert å søke litt mer intensiv hjelp? Jeg har hørt om mange som har hatt veldig god nytte av den hjelpen de tilbyr på Modum Bad (men det er vel relativt vanskelig å få en plass der).

Det er vanskelig å komme med konkrete råd til akkurat hva du skal gjøre i den situasjonen du er i nå, jeg sliter med spiseforstyrrelse selv og skjønner at det ikke bare er å "ta seg sammen". Kan du ikke prøve å lage en "kostliste" for deg selv? Med oversikt over når du skal spise, og hva du skal spise? Det er nok vanskelig å la vær å overspise likevel, men kanskje litt enklere når du vet akkurat hva du har "lov" til å spise?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...