Gå til innhold

Langvarig hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Over julen hadde jeg keratitt og har siden da kun brukt briller (brukte tidligere linser). Jeg har slitt med kraftig hodepine siden da. Øyelegen sier det ikke har sammenheng. Har time hos fastlege om tre uker. Har bedt om time før, men det går vissr ikke. Hodepinen slår meg helt ut. Det blir bare verre, og har vært sengeliggende i to uker. Paracet tar toppen av smertene, men ikke nok. Lyssky og får mer vondt im jeg prøver å lese. Hjelp? Tips? Værsåsnill!

Videoannonse
Annonse
Gjest Oskar den II
Skrevet

Kan være spenningshodepine. Kan være forferdelig og vare lenge. Arter seg som regel som et slags belte som strammer seg over panna. Behandling hos fysio er tingen hvis dette er årsaken.

Hadde også ville gått til en annen øyelege for en "second opinion".

Skrevet

Kan også være migrene mtp at du blir lyssky, sliter med å lese samt at vanlig smertestillende ikke hjelper.

Skrevet

I ungdomsårene slet jeg mye med migrene, men det kjentes helt annerledes ut. For å få time hos ny øyelege må jeg vel vente til timen hos fastlege? Synes bare det er så rart at det kom samtidig med øyeplagene...

Takk for hjelpen😃

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Om du kombinerer Ibux og Paracet, kan du få en bedre virkning. Om det er spenningshodepine du sliter med, kan det hjelpe å drikke kaffe - koffeinen åpner blodtilførselen, og smertene kan bli mindre. Varme omslag på skuldre og rygg kan også gjøre dette. Håper ting bedrer seg for deg :klemmer:

Skrevet

Takk for tips😃 har dessverre allerede prøvd det uten hell....

Skrevet

Har prøvd å ringe legekontoret igjen i dag, men de mener fremdeles at jeg ikke behøver akuttime....

Skrevet

Hvis du normalt bare bruker linser, kan det være øynene dine sliter med å tilvenne seg brillebruken. Jeg bruker vanligvis bare briller og får vondt i hodet når jeg bruker linser for mange dager på rad. Tidligere brukte jeg kun linser, og da fikk jeg hodepine hvis det ble for mye brillebruk.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har ikke brukt linser på nesten to måneder, så øynene burde vel ha blitt vant til briller nå. Vurderer nesten å dra på legevakten. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut dette i flere uker. Er jo også redd det er noe alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...