AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Hvorfor er det slik? Det at jenter går manneklær blir det ikke mye rabalder rundt, men at en mann går i dameklær blir det et rabalder rundt. Jeg forstår at godt at det blir reaksjon dersom en mann går i trange topper, miniskjørt og andre TETTSITTENDE klær. Det forstår jeg godt og det er ingenting å disuktere om. MEN Ville det bli samme rabalderet rundt mannen dersom han hadde kjøpt og hadde brukt bukser, sjorter/bluser/tunikaer, lange sjørt, jakker osv som selvsagt ikke er tettsittende? Også måtte en selvsagt ikke vær alt for femint eller rosa heller...tenker mer i nøytrale farger og ikke trangt... Hva mener du om dette? Dersom du har noen eksempel på dame/jenteklær som kunne passe en mann så link til det så vi får se hva du tenker rundt dette. Dette er seriøst... Hilsen Mann som tenker høyt og vil høre hva dere jenter/damer mener om dette her.
mysan Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Jeg synes igrunnen man kan kle seg i akkurat hva man vil, selv om jeg selv ikke nødvendigvis synes alt er like pent.
Gjest NozMonster Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 vettke åffer, men sånn vil det nok alltid være... jenter med gutteklær er mer akseptabelt, enn omvendt jenter som har sex med jenter blir ikke sett på som ekkelt av andre jenter (og gutter!), som at gutter ofte det er ekkelt at 2 gutter har sex. men om jenter bare går i gutteklær, så blir hun jo rimlig fort stempla som lebisk da ( traktorlesbe)
Gjest Consensio Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 (endret) Hvilket rabalder? Har ikke sett noe rabalder over at en mann har gått i kvinneklær. Har derimot sett, dessverre, mye hvisking, tisking, peking og fnising når de ser en mann i kvinneklær. Personlig tenker jeg ikke så mye over det dersom jeg ser det. Hender jeg tenker at personen er tøff og all kudos til den personen. Det finnes noen menn her som går i kvinneklær som viser seg utendørs. Ser spesielt en ifte på butikken. Syns han er helt fantastisk tøff for jeg kan se at det ikke er lett for ham å være seg selv. Mange som ler bak ryggen hans og man kan se at han legger merke til det Han går alltid veldig pent kledd, ikke noe gayparade-opplegg. Skulle ønske jeg kunne se ham komme stolt inn i butikken en dag, med hodet hevet og med et smil om munnen Endret 15. februar 2012 av Consensio 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Hvilket rabalder? Har ikke sett noe rabalder over at en mann har gått i kvinneklær. Har derimot sett, dessverre, mye hvisking, tisking, peking og fnising når de ser en mann i kvinneklær. Personlig tenker jeg ikke så mye over det dersom jeg ser det. Hender jeg tenker at personen er tøff og all kudos til den personen. Det finnes noen menn her som går i kvinneklær som viser seg utendørs. Ser spesielt en ifte på butikken. Syns han er helt fantastisk tøff for jeg kan se at det ikke er lett for ham å være seg selv. Mange som ler bak ryggen hans og man kan se at han legger merke til det Han går alltid veldig pent kledd, ikke noe gayparade-opplegg. Skulle ønske jeg kunne se ham komme stolt inn i butikken en dag, med hodet hevet og med et smil om munnen Hva med å smile eller noe til denne mannen?
Gjest Consensio Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Hva med å smile eller noe til denne mannen? Smiler ofte til ham, til og med vekslet et par ord med ham. Men det løser liksom ikke problemet med at mange andre ler bak ryggen hans
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 Hvorfor er det slik? Det at jenter går manneklær blir det ikke mye rabalder rundt, men at en mann går i dameklær blir det et rabalder rundt. Jeg forstår at godt at det blir reaksjon dersom en mann går i trange topper, miniskjørt og andre TETTSITTENDE klær. Det forstår jeg godt og det er ingenting å disuktere om. MEN Ville det bli samme rabalderet rundt mannen dersom han hadde kjøpt og hadde brukt bukser, sjorter/bluser/tunikaer, lange sjørt, jakker osv som selvsagt ikke er tettsittende? Også måtte en selvsagt ikke vær alt for femint eller rosa heller...tenker mer i nøytrale farger og ikke trangt... Hva mener du om dette? Dersom du har noen eksempel på dame/jenteklær som kunne passe en mann så link til det så vi får se hva du tenker rundt dette. Dette er seriøst... Hilsen Mann som tenker høyt og vil høre hva dere jenter/damer mener om dette her. Fordi menns kleskoder er relativt rasjonelle, mens kvinner spjåker seg ut i latterlige, ufunksjonelle gevanter, som når en mann ifører seg dem, blir en øyeåpner og virkelig avslører hvor tragikomiske disse tvangstrøyer av tekstiler og skotøy, egentlig er! Kvinner er forventet å være fjollete, upraktiske og til pynt, klar for begjæring, og reagerer vi ikke lenger på dette synet. 1
Gjest Raindrops Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 Fordi menns kleskoder er relativt rasjonelle, mens kvinner spjåker seg ut i latterlige, ufunksjonelle gevanter, som når en mann ifører seg dem, blir en øyeåpner og virkelig avslører hvor tragikomiske disse tvangstrøyer av tekstiler og skotøy, egentlig er! Kvinner er forventet å være fjollete, upraktiske og til pynt, klar for begjæring, og reagerer vi ikke lenger på dette synet. Dette er jo egentlig litt pussig. I dyreverden er det jo stort sett motsatt. 1
Gjest imli Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 Kvinner har vel større spelerom for variasjon, medan moten for menn er rimeleg tradisjonell. Kanskje fordi kvinner ofte er meir opptekne av klede/stil enn menn? Sjølv har eg ingenting i mot menn i litt feminine klede.
Gjest NozMonster Skrevet 17. februar 2012 #10 Skrevet 17. februar 2012 Dette er jo egentlig litt pussig. I dyreverden er det jo stort sett motsatt. jasså? har du også sett okser i miss sixty bukser og purker med skjorter og slips?!
Wombat Skrevet 17. februar 2012 #11 Skrevet 17. februar 2012 Du skal nå være veldig stødig på utførelsen om du som kvinne bare går i manneklær, ellers blir det tisket og hvisket bak ryggen din også... Men så observant som jeg er: om en (kanskje litt slank bygd) mann gikk i nøytrale kvinneklær ville jeg sikkert ikke sett det engang, men det er klart, om en branne på 1.90 kom tuslende i en sånn fin blondetunika med tights under så kan det godt hende at øyenbrynene hadde søkt opp mot hårfestet ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå