AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Alle hater NAV. De gjør ikke jobben sin, roter bort ting, surrer med datoer, er stivbeinte og tar ikke menneskelige hensyn. Samtidig kan jeg ikke, etter bare en kort tid på KG, unngå å legge merke til hvor utrolig mye som forventes av dette "vesenet" alle elsker å hate. I løpet av en kort uke har jeg lest variasjoner over: - Sønnen min vil flytte ut, får han etableringsstøtte fra NAV? - Samboeren min jobber og vi bor på hybel hos mor, kan jeg likevel få støtte fra NAV? - Vi skal ha baby, får vi vogn og seng av NAV? - Jeg er student og hoster stygt, får jeg hjelp av NAV? - Ooops, jeg har brukt opp pengene og kan ikke betale strømmen, kan NAV betale? - Har ikke råd til hvitevarer, kan vi få det fra NAV? Er det bare meg, eller er det en veldig kravmentalitet der ute? Og før alle NAV-brukere kaster seg i strupen på meg- dette er IKKE ment å stemple enkeltpersoner som snyltere. Det er mange som har både moralsk og juridisk rett på offentlig støtte, langt de fleste av de som får støtte fra NAV. Men er det en økende tendens i samfunnet at vi forventer å få hjelp når ting blir litt vanskelig, eller bare for å oppnå noe vi ønsker? Eller leser jeg for mye inn i tråder på et forum? 9
Bernardette Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Nordmenn er bortskjemte.. Det var VELDIG pent formulert. De som hater NAV burde bli utvist i en periode, du finner faen ikke samme støtten noen andre steder. Så kunne de kommet tilbake etter et halvt år og holdt kjeft for evig og alltid. 4