Gå til innhold

Jeg hater å rydde


Luckyme

Anbefalte innlegg

Jeg beundrer de som klarer å holde leiligheten/hus ryddig. :husarbeid:

For min del er det et slit hver gang jeg må rydde.

Jeg synes det er gørr kjedelig og hvert minutt er en kamp. Jeg utsetter ting, og klarer fint å overse rot i flere dager, men så går det over en grense og det blir en mental kamp for å sette igang med de store prosjektene som tar mye tid.

Hater å brette sammen klær, tørke støv, vaske golv, rydde ut og inn av oppvaskamskinen, vaske dassen, holde kjøkkenet ryddig til enhver tid, lage middag, handle etc.

Hadde kanskje hjulpet å få hjelp av samboeren, men han har limt seg fast til sofaen med fjernkontrollen i hånda, ingen hjelp å få, uansett hvor mye jeg demonstrerer!

Hvordan klarer dere å holde humøret oppe, og holde ting i stand?

PS: Jeg er blitt student, og det er krevende studier med prøver hver uke, innleveringer etc etc. og dermed hoper ting seg fort opp når man prioriter dette fremfor å rydde :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første er det jo frustrerende og lite motiverende når den man bor sammen med ikke gidder å gjøre noe. Eller gjør han det i sitt tempo? Prøv å snakke sammen på en skikkelig måte om det.

Jeg har det rotete i perioder når jeg har det veldig travelt, men prøver å få tatt et tak når jeg har en fridag eller en lang formiddag i det minste.

Noen ting prioriteres:

* skifter sengetøy med samme mellomrom i tid samme hvor travelt jeg har det

* doen vaskes ofte, sprayer og gnikker litt nesten hver dag

* oppvasken tas helst hver kveld, så det ikke hoper seg opp. I løpet av dagen kan kjøkkenet se nokså rotete ut, men pleier å tørke over underveis i/etter matlaging

Ellers hjelper det å ha få overflødige ting, møbler som står litt opp fra gulvet så det er lettvint å støvsuge, mopp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider