Gå til innhold

Skifte lås på ytterdør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Er det noen her som vet hvordan man kan bytte lås på ytterdør? Er det noe man må ha "fagfolk" til å gjøre, eller kan man gjøre det selv? Hva er prisen sånn ca? Både hvis man gjør det selv, eller hvis man leier noen?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er litt hendig, klarer du fint å bytte lås selv.

Tar du ut sylinderen, kan en låsesmed kode den om, og lage nye nøkler.

Hva det koster vet jeg ikke, men rundt 300-700kr vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, skru ut de to- tre skruene som er på innsiden av døra og ta ut sylinderen (den er nå løs). Ta den med til nermeste jernia så får du en ny sylinder med to nøkler til for ca 500,- . Fakstisk billigere å bytte sylinder enn å fikse den du har. Jeg bytta min i høst og ble veldig overrasket over hvor enkelt det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt, skru ut de to- tre skruene som er på innsiden av døra og ta ut sylinderen (den er nå løs). Ta den med til nermeste jernia så får du en ny sylinder med to nøkler til for ca 500,- . Fakstisk billigere å bytte sylinder enn å fikse den du har. Jeg bytta min i høst og ble veldig overrasket over hvor enkelt det var.

Hvis man kjøper dette på Jernia, kan man garantere at man får nøkler som ingen andre har? Jeg tenker at siden Jernia er "masseproduksjon" vil man ende opp med å kjøpe en sylinder med nøkler som flere andre også har???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjøper dette på Jernia, kan man garantere at man får nøkler som ingen andre har? Jeg tenker at siden Jernia er "masseproduksjon" vil man ende opp med å kjøpe en sylinder med nøkler som flere andre også har???

Det må du nesten spørre de om. Uansett tror jeg sjangsen er forsvinnende liten for at noen skal finne ut hvilken annen lås deres nøkkel passer i OG at der er folk med uærlige hensikter. Blir ikke noe sikrere om du bygger om den sylinderen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

det er to typer sylindrer til låskasser. den ene er vanlige nøkler og den andre er systemnøkler. vanlige nøkler kan hvem som helst få laget kopier av mens systemnøkler er det ganske strenge krav til. sylindre med systemnøkler er endel dyrere enn valige sylindre men altså en del sikrere. skal du ha ny sylinder bør du notere ned merkenavn og modell på låskassen. dette står som regel på "kortsiden" av døren. (ser du på dette bilde er modellen på låskassen 912MP).

skal du ha godt utvalg av begge deler anbefales Trygge Rom eller lignende butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...