MsLeela Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Jeg lurer på om noen av dere jentene har opplevd å få brunaktig/svart utflod som varer i en del dager før selve mensen setter i gang? Jeg fikk kobberspiral for 1,5 år siden og er i grunn ganske fornøyd med det. Det er bare et lite men... Mensen min varer nå i nærmere 2 uker Dvs. ca 5 dager før selve mensen setter i gang får jeg noe brunaktig/svart utflod. Det er ikke så veldig mye, men nok til at jeg velger å bruke tamponger og det hemmer sexlivet mitt... Etter disse 5 dagene, setter selve mensen i gang og varer gjerne i 7 dager til... Kjenner at jeg er ganske lei av å ha "mens" i 2 uker på og 2 uker av... Var hos fastlegen i dag og hun sa at det er bare sånn det er for noen. Hvis jeg ikke vil ha det slik, da må jeg velge en annen form for prevansjon. Alt det hun ramset opp inneholder hormoner og det har jeg ikke lyst til å gå på igjen (har gått på ppiller i 10 år og byttet til kobberspiral for å nettopp å unngå hormoner). Når jeg sluttet med ppiller skjønte jeg også at jeg hadde noen uheldige bivirkniger av den (som å miste sexlysten og være noe deppa). Har noen av dere opplevd liknende? Noen som har noen tips om hva man kan gjøre for å korte litt på varigheten av blodningene? Tror jeg skal en tur til gynekologen, men det hørtes ikke ut på fastelegen min som det var noe alternativ. Enten hormoner, eller mens i 2 uker...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Jøss, ingen? TO MINUTTER lot du det gå 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Mitt råd til deg: Ikke bump din egen tråd etter to minutter. Jeg holdt på å la være å svare her bare fordi det irriterte meg så mye, men jeg valgte å være litt greit isteden. Det er helt vanlig å få slik utflod du beskriver, og det kan være fryktelig irriterende. Det kan komme av noe greier jeg ikke helt kan beskrive som gjør at det setter i gang tidligere. Jeg hadde samme problem og ble sendt til gynekolog. Han frøs ett eller annet inni skjeden min (sånn som man fryser vorter omtrengt, bare at dette var for å stenge et hull eller noe i den duren), og det hjalp. Det er ikke sikkert legen din vet om dette, eller det kan hende hun ikke tror det er årsaken. Jeg vet bare at jeg hadde det samme problemet lenge, og den første legen min sa som din at "sånn er det bare". Da jeg byttet lege, fikk jeg er mye mer forståelsesfull som sa det kunne være grunnet noe i skjeden (husker dessverre ikke hvordan hun beskrev det), og hun sendte meg til gynekolog der jeg ble "fikset"
MsLeela Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2012 TO MINUTTER lot du det gå Mitt råd til deg: Ikke bump din egen tråd etter to minutter. Jeg holdt på å la være å svare her bare fordi det irriterte meg så mye, men jeg valgte å være litt greit isteden. Det er helt vanlig å få slik utflod du beskriver, og det kan være fryktelig irriterende. Det kan komme av noe greier jeg ikke helt kan beskrive som gjør at det setter i gang tidligere. Jeg hadde samme problem og ble sendt til gynekolog. Han frøs ett eller annet inni skjeden min (sånn som man fryser vorter omtrengt, bare at dette var for å stenge et hull eller noe i den duren), og det hjalp. Det er ikke sikkert legen din vet om dette, eller det kan hende hun ikke tror det er årsaken. Jeg vet bare at jeg hadde det samme problemet lenge, og den første legen min sa som din at "sånn er det bare". Da jeg byttet lege, fikk jeg er mye mer forståelsesfull som sa det kunne være grunnet noe i skjeden (husker dessverre ikke hvordan hun beskrev det), og hun sendte meg til gynekolog der jeg ble "fikset" 2 minutter?! 1 døgn og 2 minutter i så fall!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Oj, jeg beklager. Ser nå at du ventet en dag med å bumpe, da tar jeg absolutt tilbake kritikken min
Violetsky Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 (endret) Et døgn og to minutter lot hun det gå.... Og nå så jeg at folk har lagt merke til det Men som et svar til TS: jeg har brunaktig utflod et par dager etter menstruasjonen, så jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg har ikke spiral og bruker ingen hormoner. Endret 16. februar 2012 av Rosa Pute
MsLeela Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2012 Et døgn og to minutter lot hun det gå.... Og nå så jeg at folk har lagt merke til det Men som et svar til TS: jeg har brunaktig utflod et par dager etter menstruasjonen, så jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg har ikke spiral og bruker ingen hormoner. Hehe, ja I et par dager hadde jeg fint overlevd. men når det hele varer i nærmere 2 uker, så føler jeg meg nesten litt lammet... Fikk henvisning til gynekolog, så får gå og høre hva hun sier og. Hadde bare tenkt å høre her inne først, om noen har noen erfaringer og evt. løsninger
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2012 #9 Skrevet 16. februar 2012 Pessar og FAM er verdt å vurdere. Og i samme slengen, vurder å bytt lege. Har h'n ikke engang kunnskap om annet hormonfritt en kondom og spiral så kan en begynne å lure hvor mye h'n har fått med seg.
MsLeela Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2012 Pessar og FAM er verdt å vurdere. Og i samme slengen, vurder å bytt lege. Har h'n ikke engang kunnskap om annet hormonfritt en kondom og spiral så kan en begynne å lure hvor mye h'n har fått med seg. joda, hun nevnte ringen, men jeg vet ikke.. høres så rart ut FAM vet jeg faktisk ikke selv hva er. Får undersøke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå