Gå til innhold

Arbeidsledighetstråden!


Longgone

Anbefalte innlegg

Er akkurat ferdig med master, og har plutselig ingen andre forpliktelser enn en helgejobb.

Pleier å stå opp når samboeren skal på jobb, mest så jeg skal klare å legge meg med ham om kvelden.

Står opp og setter på kaffe mens han gjør seg klar til jobb, lager meg god frokost når han er gått. Koser meg med kaffe, og leser avisen grundig.

Rydder opp etter frokosten, og småvasker/ordner kjøkkenet så det er fint til senere.

Pleier å bruke en 2 timer på å sjekke mail, lete etter jobber jeg kan søke på, og f.eks. jobbe med CV og søknader (dette går nok fortere etterhvert som jeg har funnet alle de lurer autosøkene og CV og søknadskriving er perfeksjonert.)

Ordner meg og stikker som regel ut av huset, enten på biblioteket, for lunsj med venner som fortsatt studerer, eller småærend. Om det er fint vær sykler jeg en tur.

Gjør ellers yogaøvelser, baker brød, fikser ting jeg har utsatt å fikse, prøver å lese litt artikler på spansk for å bli bedre i det, også surfer jeg en hel del på nett, og er latterlig mye på kg når jeg blir for lat til andre tiltak.

Koser meg med å kunne tjuvstarte på middagen slik at det går raskt når samboeren min kommer hjem fra jobb, så forløpig nyter jeg all tiden. Vurderer å prøve å skrive noen artikler/innlegg til aviser og tidskrift basert på mastertemaet mitt.

Arbeidsledighet (nesten, har jo helgejobben) er topp akkurat nå, men spør meg igjen når jeg har vært arbeidledig i et halvår. (Bank i bordet for at det ikke går så lang tid før får en jobb jeg har lyst på, om ikke får jeg heller bli butikkmedarbeider på fulltid om jeg har aldri så lite lyst)

Har prøvd den selv;)

Var heldig og fikk jobb før jeg var ferdig med studiene, og gikk litt i kjelleren når jeg ikke kunne fortsette i engasjementet(ansettelsesstopp).

Jeg begynte å innse at jobbmarkedet var mye trangere enn jeg var forberedt på, og istedetfor å utnytte tiden nogenlunde fornuftig ble jeg egentlig bare smådeprimert.

Altså, jeg søkte på jobber - men det var jo ikke særlig å søke på......

Det derre med å bake muffins kan jeg virkelig ikke begynne med, da blir jeg jo super overvektig i tillegg - evner ikke å la noe så nydelig ligge :ler:

Nå er jeg i den fasen igjen, aner jo ikke om den blir like lang som sist gang(halvår) og jeg har en anelse om at det blir like lite produktivt som sist.

Men planen min utover selve jobbsøkingen er å gå turer i skogen, lese fagartikler, trene, ta opp igjen frivillige aktiviteter......ja.

Dessverre blir jeg nedfor(sånn asap på dagen og frem til jeg har fått jobb igjen) av å ikke ha jobb, og nedfor = passiv :S

*ikke gjenta samme feil som sist, det ordner seg jo alltid*

Men det med brødbaking var en super idè......jeg skal bli en rev på brødbaking! :Nikke:

Ingen som har tips til hobbyer som ikke krever husmorevner? Jeg orker ikke strikking og hekling. Og det må selvsagt innebære særs lite kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...