AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #21 Skrevet 6. august 2012 ser mange anbefaler p-piller. For min del gjorde p-piller alt ti ganger verre, jeg fikk et nytt liv da jeg sluttet med de. Jeg synes leger ofte ikke tar PMS særlig alvorlig, det er en av disse kvinneplagene som ikke det ligger noe prestisje eller penger i å forske på, så holdningen blant leger er ofte at det bare er plager man må leve med Anonym poster: 13e91ffd840ef7e087d20f70d8d7e9a0 Jeg heller også til den oppfatningen - når jeg etter hvert forstår hvor mange som har ganske store plager med PMS, begynner jeg å lure på hvorfor det ikke snakkes mer om. Hvorfor det ikke var en del av undervisningen på skolen, i stedet for bare den overfladiske bier og blomster praten, hvorfor leger ikke informerer mer inngående om hvor følsomt hormonsystemet er når man er der ifm p-piller eller alt annet, og hvorfor det ikke er mer fokus på det. Jeg har begynt å snakke med venninner om det, og oppdager at jenter jeg har kjent i tjue år har plager med det - og vi har ikke snakket inngående om det, bare sånn overfladisk som de spøker med på tv-serier og sånn "kjerringa har pms, ligg lavt"-tull som menn snakker om. Jeg skulle gjerne visst mer om et kosthold uten sukker - jeg har prøvd å legge merke til det de siste dagene hva jeg måtte unngått i kostholdet mitt da, og det er praktisk talt alt - hvordan i all verden unngår man sukker i kosten? det er overalt! Anonym poster: c8fc639e7aa8e110aac1c50b81b4f164
Gjest _Blomsten_ Skrevet 11. august 2012 #22 Skrevet 11. august 2012 (endret) Jeg skulle gjerne visst mer om et kosthold uten sukker - jeg har prøvd å legge merke til det de siste dagene hva jeg måtte unngått i kostholdet mitt da, og det er praktisk talt alt - hvordan i all verden unngår man sukker i kosten? det er overalt! Anonym poster: c8fc639e7aa8e110aac1c50b81b4f164 Kosthold uten sukker er ikke så vanskelig. Lag alt fra bunnen av og bruk sukrin eller stevia når du vil ha noe søtt. Det skjulte sukkeret som er i kjøttpålegg er ikke så farlig. Det er de store mengdene av sukker og raske karbohydrater du skal unngå. Spis så grovt brød som mulig, kutt ut godteri, kaker og brus, begrens alkohol eller kutt det helt ut, begrens fruktspising, vil du ha pasta, bruk den grove og begrens mengden. Jeg vet at dette funker for jeg har selv merket enorme forskjeller. Jeg spiste ikke mye godteri før heller, men litt i helgene og ved spesielle anledninger. Nå spiser jeg kun kake i spesielle situasjoner hvor det blir uhøflig å takke nei. Hvis det passer deg kan du også teste ut lavkarbo. Endret 11. august 2012 av _Blomsten_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå