Gjest Agate Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 (endret) ... Endret 23. mars 2012 av Agate
Siiw Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 hei:O) Hatt piercing i tunga 2 ganger:) første gangen jeg tok kjente absolutt ingenting idet han stakk:) , men dagene etterpå! hehe, ble baby mat! og is! sleit så innmari! morsan kjøpte is med krokan! hehe.... gikk vel ned 5-6 kg den uka:P . men tok den ut, hadde den ei god stund, men den satt for langt bak:p så nr 2! - der kjente jeg stikket! var ubehaglig.... men ikke noe mer:)... men da hadde jeg ikke på langt nær så vondt:) . så aldri hatt problem med mine tunge piercinger. har kun tatt dem ut fordi jeg har følt at det var på tide:P.... ikke hatt NOE problem med dem. Og du kan fint ta piercing på torsdag, første dagene/uka kan du lespe litt. men prøv og få tak i isbiter etter du har tatt piercing det kan hjelpe . med tanke på hevelse. SÅ jeg har ikke noe negativt og komme med ?
Gjest snoopy_93 Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Jeg hadde i tunga. Tok den ut etter noen dager da jeg ikke fikk puste ordentlig om natta pga hevelse. Piste masse is og isbiter, men uten hell.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Jeg klarte ikke å spise normalt på et par-tre dager, levde på suppe og is. Etter det gikk hevelsen ned, og jeg hadde aldri noen plager med det igjen. Det eneste jeg kan tenke at er negativt, er at det kan skade tennene. Jeg har veldig sterke tenner, og i tillegg "lekte" jeg aldri med piercingen. Tannlegen kommenterte til og med at jeg ikke hadde noen skader på tenne som kunne kommet fra piercingen, noe som var sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Ingenting negativt å komme med jeg heller! Har hatt min i snart fem år nå og er fortsatt superfornøyd Jeg kjente stikket veldig godt, men det var ikke så mye at det var vondt, bare fryktelig ubehagelig. Det var akkurat som om det gikk i sakte film og jeg kjente nåla gå saaaaakte gjennom tunga :gjeiper: var vel opphovnet i rundt en uke etterpå - gikk kun i yoghurt, suppe, is og ikke minst isbiter! Men så var det over Jeg fikk beskjed å ta rundt en halv kork med corsodyl utblandet med vann til å rense med, men jeg tok bare ren corsodyl i stedet for, muligens det som gjorde at det gikk så fint med min i ettertid. Men det er gjerne det forskjellig på hvordan hvordan andre reagerer Men med min erfaring så skal det gå noelunde fint å reise på jobb igjen på tirsdagen
Radon Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Har i tunga selv og snart hatt det i ett år - har bare positive erfaringer. Var ikke vondt, mye verre å ta i navlen for eksempel. Hovnet ikke spesielt opp heller, spiste minimalt med isbiter. Kunne spise normalt også, tok bare litt lang tid så drakk heller suppe i en uke.
Gjest hulderjenta Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Har hatt tungepiercing i flere år selv, ingen negative erfaringer. Selve stikket var ikke spesielt vondt, det er den minst vonde piercingen jeg har tatt (har 13 i skrivende stund), men tunga er naturlig nok hoven og øm i dagene etterpå. Skremselspropaganda som at tungen kan bli lam, at du mister smakssansen osv er bare tøv. I tilfelle du har hørt slike historier...
Gjest Agate Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 (endret) ... Endret 23. mars 2012 av Agate
Longgone Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har ikke hatt noen negative opplevelser. Var ubehagelig å spise i et par dager, men det går bra når hevelsen går ned
Gjest Agate Skrevet 16. februar 2012 #10 Skrevet 16. februar 2012 (endret) ... Endret 23. mars 2012 av Agate
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 De siste tingene du spør om tror jeg du skal holde deg unna frem til piercingen er grodd? Eller husker dere andre det annerledes? Jeg har selv piercet tungen to ganger, fordi jeg klarte å svelge den ene kulen fem minutter før jobb en dag. Og den grodde fort! Uansett, behagelig er det ikke, men kan ikke huske at det kom tårer. Som noen andre her sier renset jeg med ren Corsodyl, før jeg etterhvert gikk over til Listerin. Første dagen satt jeg og sugde på isbiter nesten konstant, og ble ikke noe særlig opphovnet. Det gikk en del i supper, da jeg var livredd for infeksjon om jeg skulle få en pitteliten matbit i såret. Skylte munnen med vann uansett hva jeg drakk eller spiste den første uken. Samboeren min har klaget på at jeg er altfor nazi med hygienen når det kommer til slike ting, men har til dags dato ikke hatt noen infeksjon. Jeg fikk dessverre skader på tennene, selv om jeg ikke lekte med smykket. Det har manifestert seg slik at tannkjøttet bak fortennene nede har trukket seg litt ned. Har også tilsvarende skader fra forsiden av de samme tennene etter en labrett jeg hadde der, men har ikke hatt noen skader på tennene som må ordnes opp i, om du skjønner. Dette skjedde for seks år siden, og jeg har kun fått beskjed om å bruke fluor for å bøte på det. En ting det kan være lurt å tenke på, er hvordan og hva du spiser rett etter du har tatt piercingen. En venninne av meg fikk en infeksjon fordi hun satt og spiste iskrem i flere dager.
Gjest redstar Skrevet 16. februar 2012 #12 Skrevet 16. februar 2012 Hadde 2 pircinger i tunga for noen år sidnen.. Spiste normalt etter ca 1-2 uker, men fortsatte jevnlig med Corsodyl munnvannet i ny og ne for å forhindre bakterie/infeksjon og vondt og tror jeg hadde disse i ca 4 år, før jeg til slutt plutselig fikk skikkelig betendelse og tok dem begge ut.. Tror det er inviduellt hvor lenge og infeksjonsproblemer, men vondt i de første ukene, det har man! Kult er det, man det koster:p Tenk deg godt igjennom:) Lykke til!
Gjest Bobler Skrevet 3. mars 2012 #14 Skrevet 3. mars 2012 Ja,da hoppet jeg likesågodt i det Sitter her med piercing i tunga Kos deg med suppe og yoghurt!
Gjest Bobler Skrevet 3. mars 2012 #16 Skrevet 3. mars 2012 Det gjør jeg Og kylling og eggerøre og sjokolade Tre dager siden og dette går bra å spise LItt klønete riktignok ,hehehe hehe, det er bra! Jeg prøvde meg på pølse på dag 3, funket ekstremt dårlig Var utrolig hoven i en uke, så gikk det nedover!
Vulpes Skrevet 4. mars 2012 #19 Skrevet 4. mars 2012 Stikket gjør ikke særlig vondt. De første 2-3 dagene spiste jeg relativt flytende mat og sugde en del på isbiter. Fikk ingen enorm hevelse, men nok til at jeg snakket litt rart. Etter disse første dagene spiste jeg mer eller mindre normalt igjen og hevelsen ble borte. Men likevel tok det nok 1-2 måneder før jeg snakket helt som før igjen, hadde blant annet litt problemer med å si navnet "Kristine". Måtte liksom ta sats, haha. Har hatt piercingen i omtrent 3 år nå og plages aldri av den. Glemmer at den er der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå