Gå til innhold

Utsette mensen med Mercilon

Fremhevede innlegg

Gjest Christine
Skrevet

Jeg lurte på om jeg kunne få høre noen erfaringer om å utsette mensen med Mercilon p-pillen.

Jeg startet på denne i sommer etter lang tid uten å ha gått på p-piller. Etter den første måneden ville jeg utsette mensen, men det endte opp med gjennomblødninger hele neste måned. Nå har jeg fått beskjed av legen min om å ha mensen kun 4 ganger i året pga migrene, men jeg glemte å spørre henne om hvordan det er å utsette mensen med Mercilon.

Tror dere at jeg hadde gjennomblødninger hele den måneden fordi jeg nettopp hadde begynt på pillen og at det ikke vil skje igjen om jeg skal utsette den nå eller er det sånn at denne p-pillen ikke egner seg til å utsette mensen med?

Håper dere kan dele erfaringer med meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Christine
Skrevet

Er det virkelig ingen som har erfaring med dette?

Skrevet

Jeg har gått på mercilon i 4 år og aldri hatt noen blødninger når jeg har utsatt mensen.

Skrevet

Hva som vil skje om du forsøker igjen kommer ann på deg, og på hvordan p-pille merket virker på deg. Så andres erfaringer har egentlig ingenting å si.

Det kan være kroppen takler det å utsette bedre nå når du har gått på pillen en stund - man anbefaler alltid 3-4 sykluser med pause før man forsøker uten pause, når man begynner på nytt merke. Det du gjør nå er å forsøke å utsette igjen. Begynner du å spotte, og det fortsetter i dagesvis, er det bare å gi opp og ta en pillefri uke, det kan du gjøre når som helst såfremt du har tatt pillen i minst tre uker. Deretter kontakter du legen din og ber om et nytt merke, som forhåpentligvis virker bedre i samspill med din kropp.

Gjest Christine
Skrevet

Hva som vil skje om du forsøker igjen kommer ann på deg, og på hvordan p-pille merket virker på deg. Så andres erfaringer har egentlig ingenting å si.

Det kan være kroppen takler det å utsette bedre nå når du har gått på pillen en stund - man anbefaler alltid 3-4 sykluser med pause før man forsøker uten pause, når man begynner på nytt merke. Det du gjør nå er å forsøke å utsette igjen. Begynner du å spotte, og det fortsetter i dagesvis, er det bare å gi opp og ta en pillefri uke, det kan du gjøre når som helst såfremt du har tatt pillen i minst tre uker. Deretter kontakter du legen din og ber om et nytt merke, som forhåpentligvis virker bedre i samspill med din kropp.

Tusen takk for svar :)

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på mercilon i mange år.

Har utsett mensen opp til 3 mnd hver gang, men etter 3 mnd kommer mensen uansett.

Første mnd jeg gikk på de, etter et relativt langt opphold, kom mensen likevel, selv om jeg ville utsette det.. Etter å ha vendt kroppen til tablettene går det nå fint å hoppe over perioder slik som før:)

Anonym poster: 1749a1f36becc5676e3c51cc1695e2e7

Skrevet (endret)

.

Endret av Citha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...