Gjest beste behandling Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Igjen har depresjonen innhentet meg, og det er et vanvittig nederlag at jeg igjen tillater meg selv og havne her! Jeg tenker "lærte jeg virkelig ingenting sist gang"?... Så da lurer jeg på om det er noen der ute som har hatt en depresjon, og bekjempet den med gode resultater?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Hei, det er helt vanlig at depresjoner kommer tilbake, så jeg syntes ikke du skal klandre deg selv med tanker som "lærte jeg virkelig ingenting sistgang". Du har jo ikke valgt dette. Jeg var veldig langt nede før sommeren, og etter at jeg brøt fullstendig sammen da fastlegen min i en sidekommentar spurte "hvordan går det med deg da?", ble jeg henvist til samtaleterapi. For min del handlet det om å gi slipp på å skulle klare meg selv hele tiden og ikke hefte noen. Jeg vet ikke helt hva som gjorde ting bedre, men de er nå i allefall bedre og jeg går ikke lenger i terapi og bruker heller ikke medisiner mot depresjon. Min psykolog advarte meg om at det var sannsynelig at depresjon kom til å komme tilbake, og at jeg måtte tenke over hva som kjennetegnet at det var det som skjedde. For meg er det at jeg gradvis trekker meg bort fra folk og isolerer meg mer og mer. Jeg sover mer, så fort jeg har muligheten og ser ikke noe poeng i å stå opp om jeg ikke absolutt må pga jobb etc. I tillegg blir jeg emosjonell og gråter mye. Når dette begynner har vi gjort avtale om at jeg; - skal prøve ikke å trekke meg tilbake fra folk - fortelle noen jeg stoler på, venner og/eller familie hva som skjer - komme meg ut og få dagslys i ansiktet en time hver dag - prøve å være litt i aktivitet - og om ting blir ille - oppsøke psykologen igjen. Kunne du kanskje tenke deg å snakke med noen?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Gikk på antidepressiva noen år, trappet ned og vært depressjonsfri siden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå