AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg har hatt sofaen i 7 år nå. Den er hvit og etter flere års bruk ser den ikke så pen ut lenger. Har veldig lyst på ny og lurer litt på hvor ofte dere andre skifter sofa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #2 Del Skrevet 15. februar 2012 Mine foreldre har hatt samme sofaen i snart 45 år. Den er slitt som bare det, men de vil ikke ha ny. Vår sofa er rundt 10 år. Vi kommer ikke til å kjøpe ny før den vi har er slitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliine Skrevet 15. februar 2012 #3 Del Skrevet 15. februar 2012 Hvis du har hatt en hvit sofa i 7 år, den er velbrukt og du ønsker deg en ny...Da synes jeg du skal unne deg en ny sofa, TS 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 15. februar 2012 #4 Del Skrevet 15. februar 2012 Når den er utslitt. Jeg kjøper kvalitetsmøbler som er ment å vare, og i ren og enkel design. Regner en levetid på minst 10 år, helst over 15 for en skikkelig sofa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 15. februar 2012 #5 Del Skrevet 15. februar 2012 Bytter når det trengs. Forrige sofa ble ikke byttet fordi den var velbrukt, men fordi den var upraktisk og tok for mye plass ift hva den ga. De vi har nå blir nok ikke byttet på flere år. Jeg tror alt fra 2-20 år er "normalt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 15. februar 2012 #6 Del Skrevet 15. februar 2012 Vår er fem år gammel, men begynner å bli temmelig nedsittet og sliten etter hard bruk fra både mennesker og dyr. Kunne godt ha byttet den nå allerede, men venter til valpen vår blir litt større. Svigers har hatt sofaen sin siden de bygde hus for 20 år siden, og den er like pen. Er sofaen din velbrukt synes jeg du kan bytte den ut med god samvittighet. Det fine med sofaer er at det stort sett alltid er noen andre som blir veldig glad for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 15. februar 2012 #7 Del Skrevet 15. februar 2012 Den forrige sofaen min hadde jeg i nesten 10 år før jeg kvittet meg med den. Fordi jeg flyttet til en større leilighet. I den nye leiligheten overtok jeg sofaen som eierne hadde. Den er slitt. Det blir nok en ny sofa i løpet av 1-2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #8 Del Skrevet 15. februar 2012 Vi har nettopp kjøpt ny sofa på grunn av oppussing. Forrige sofa kjøpte samboern min da han bodde for seg selv. Det må være 6 år siden eller noe sånt. Den var 3+2-seter, nå har vi hjørnesofa. Mer praktisk for oss. Vi solgte den gamle på finn.no Og jeg håper at den vi har kjøpt varer lenge. Sofa er dyrt. Vår er fra Bolia og vi var heldige for vi kom over et veldig godt tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. februar 2012 #9 Del Skrevet 17. februar 2012 Min er 10-11 år og såpass lite slitt at den kommer (dessverre) til å vare i mange år til. Sofaen er god å sitte/ligge i, men skriver "dessverre" ettersom jeg begynner å bli skikkelig lei av fargen. Min forrige sofa varte vel i ca. 15 år (sovesofa som jeg kjøpte til hybelen mens jeg studerte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #10 Del Skrevet 17. februar 2012 Øh ... aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 17. februar 2012 #11 Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg har nå regnet ut at ca levealder for mine sofaer er 6 år. Jeg kjøper dog ikke så dyrt fordi jeg har gitt opp å holde dyr borte fra å slite de ut med kloring o.s.v. Den jeg har nå (hjørnesofa) kostet rundt 8000,-, så da går det bra å skifte på innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 25. februar 2012 #12 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg skal hvertfall ikke bytte sofa før jeg absolutt må. Og den dagen jeg evt må skifte sofa vil jeg ha samme sofaen igjen Vil ha nytt trekk da, det er veldig lyst og begynner å se skittent ut på tross av at det har blitt vasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #13 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg synes man skal bytte sofa når man vil, men det er lurt å legge ut gamle sofaen på finn, enten selge den eller gi den bort, så kan den få et nytt liv hos noen andre! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 25. februar 2012 #14 Del Skrevet 25. februar 2012 Jeg har hatt min i 8 år og kommer ikke til å bytte den ut før den ramler sammen og det ikke går å snekre den sammen igjen. Er en hudsofa fra bohus. Unger, hund og katter har herja i den og for noen år siden var den full av skrap. Jeg smørte den med fett og nå i dag er den som ny igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suzie Skrevet 26. februar 2012 #15 Del Skrevet 26. februar 2012 Forrige sofa hadde vi i ca 10 år, den vi har nå er 3 år, og jeg håper den varer i mange mange år enda. Men hos oss sitter eller ligger vi i sofaen, hoppe og danse gjør vi på gulvet, og bikkja har sin egen plass den er på... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 27. februar 2012 #16 Del Skrevet 27. februar 2012 den forrige hadde vi i ca 6 år, og solgte den fordi vi flyttet fra liten leilighet til større hus og kjøpte en større sofa. Kjøpte bevisst en stilren og nøytral sofa, i ekstra slitesterkt stoff, så satser på at den holder en god del år. Bytter den ut når den en gang blir slitt/ødelagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #17 Del Skrevet 2. mars 2012 Vår sofa er 10 år og holder nok i mange, mange år til. Det er en eller annen dansk designsofa, hjørne i sort skinn og vi smører den jevnlig. Like pen som ny. Regner med den blir "nedgradert" til kjellerstuesofa når vi flytter til større hus, jeg ønsker meg litt lysere sofa og ikke minst IKKE hjørne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2012 #18 Del Skrevet 2. mars 2012 Min gode IKEA-sofa står på 12. året. For to år siden kjøpte vi nytt trekk til den fra Bemz. Men den er fortsatt rød! Ingen "nøytrale" farger her i gården. Blir glad av den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 2. mars 2012 #19 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg har hatt min i åtte år. Er litt slitt, og kjæresten har lyst på ny. Men vet ikke om når det blir noe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobbeltisolert Skrevet 4. mars 2012 #20 Del Skrevet 4. mars 2012 Min sofa er vel rundt 80 år, eller noko i den duren. I all fall eit gamalt arvemøbel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå