Gå til innhold

Verkebyll i RUMPESPREKKEN

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått en verkebyll øverst i rumpesprekken, den blir bare vondere og vondere...What to do??? Har legetime på fredag, er det noe jeg kan gjøre for å bedre dette mens jeg venter??

Den blir sakte men sikkert større og større også...

HJELP??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klemmer: det hørtes vondt ut! :(
Skrevet

Ikkje røyv den. Er det snakk om ein tvilling/sakralcyste?

Uansett blir slike ting generelt sett ikkje betre av at halvreine fingrar og uskarpe negler er borti og fiklar, så unngå det. Unngå òg ting som legg press på den eller kan irritere på annan måte (altså: stringtruse og stramme dongeribukser er lite lurt).

Skrevet

Den er ikke som på bilde i linken, heldigvis-hehe :)

Er en stor rød om klump helt øverst i sprekken...gjør vondt å sitte i sofaen, må sitte fremoverbøyd =/ Er det ingen mulighet for at den vil gå tilbake av seg selv??

Skrevet

Samboeren min hadde en "tvilling". De kan vel gå bort av seg selv, men når du har så mye vondt i den er det vel heller tvilsomt. Samboeren min måtte gjennom 3 operasjoner før han var kvitt dritten... Det er fort gjort at det blir infeksjon i det.

Første gangen ble han sendt til akuttmottaket på sykehuset fordi det var så sinnsykt infisert. Det var rødt, varmt og væsket.

Hvis det blir for grusomt bør du ta en tur på legevakten, altså. Det kan bli noe skikkelig dritt å få bort...

Skrevet

Samboeren min hadde en "tvilling". De kan vel gå bort av seg selv, men når du har så mye vondt i den er det vel heller tvilsomt. Samboeren min måtte gjennom 3 operasjoner før han var kvitt dritten... Det er fort gjort at det blir infeksjon i det.

Første gangen ble han sendt til akuttmottaket på sykehuset fordi det var så sinnsykt infisert. Det var rødt, varmt og væsket.

Hvis det blir for grusomt bør du ta en tur på legevakten, altså. Det kan bli noe skikkelig dritt å få bort...

Hjelpes :| Hvor stor var den han hadde, vet du det??

Skrevet

Den var ikke så veldig stor, altså det man kunne se utenpå. Var en ca 5 cm lang og 2 cm bred "linje" øverst på ene rumpeballen. Men var verre på innsiden :-/

Skal ikke skremme deg altså, men om det er tvilling bør du få en lege til å se på det. Det kan jo være en kvise som har tatt helt av også, da.

Det er endel som går rundt med tvilling uten å vite om det, man merker det ikke før det blir infeksjon i den.

Rødt, hovent, varmt og vondt er som regel tegn på infeksjon av noe slag.

Skrevet

Har hatt det en gang før, for ca to år siden...den ble så betent at jeg sleit veldig med å ta bussen til jobb ( 1 times busstur) , men da tror jeg at jeg fikk noe medisiner (antibiotika?) som gjorde at den forsvant...Leser at mange må til legen for å snitte den opp, andre operere den bort.

Min nå er slik den var sist, og som du sier- rød, hoven , varm og skikkelig vond!! :(

Skrevet

Jeg har hatt en slik selv, og det er ikke så mye du får gjort dessverre! Legen vil antagelig bedøve området og stikke hull på den for å få ut verk, og så må du gå med bandasje en liten stund for det kan blø endel. Om det er helt utålelig kan du ta to ibux e.l., det hjelper litt :)

Skrevet

Jeg har hatt en slik selv, og det er ikke så mye du får gjort dessverre! Legen vil antagelig bedøve området og stikke hull på den for å få ut verk, og så må du gå med bandasje en liten stund for det kan blø endel. Om det er helt utålelig kan du ta to ibux e.l., det hjelper litt :)

Tusen takk for svar,Kirby :) Ble din tømt hos legen, og har ikke kommet tilbake siden? Måtte du gå på antibiotika/andre medisiner etter den ble tømt? Gikk du lenge med den så den ble stor før du var hos legen?

Skrevet

Åh sånn verkebyll er så jævlig vondt!! :(

Skrevet

Tusen takk for svar,Kirby :) Ble din tømt hos legen, og har ikke kommet tilbake siden? Måtte du gå på antibiotika/andre medisiner etter den ble tømt? Gikk du lenge med den så den ble stor før du var hos legen?

Jeg merket den to dager før jeg var hos legen, dvs jeg visste ikke hva det var før jeg kom dit :fnise: Legen klemte ut all verken og satte på bandasje, fikk ta av bandasjen dagen etter mener jeg, trengte ikke noen medisiner e.l., men måtte holde såret rent en stund. Har ikke opplevd noen ny siden, nei :)

Skrevet

Kan det blir blodforgiftning hvis man går en ukes tid med en slik??

Skrevet

Andre med erfaring eller kunnskap?

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg har hatt en såkalt tvilling. Den kom tilbake ca 5 år etter første gang jeg fikk en.

Nå er det 10 år siden jeg sist hadde det.

Jeg måtte inn på sykehuset og få snittet opp og tømt den skikkelig og gikk med bandasje i en uke etterpå.

Fikk beskjed om at jeg kunne bli kvitt det helt med en operasjon etter at den hadde leget helt, men jeg turte ikke....

Heldigvis har den som sagt ikke kommet tilbake...enda

Skrevet

Eksen min hadde en såkalt kong helt øverst i rompesprekken like over halebeinet. Han gikk rundt med ryggvondt i to-tre dager før han ble gal av det, pga trykket som la seg på halebeinet av alt pusset inni den.

Han hadde noe som kunne ligne på en inngrodd, betent hårsekk, men da vi stakk hull på faenskapet rant det ut mørkerødt puss og gørr som stinket noe så gudsforjammerlig jævlig. Det øyeblikket vi stakk, løsnet trykket og ryggen hans var ikke vond mer. Han gikk i dusjen etterpå og trykket ut enda mere gørr.

Hadde ingen problemer det det etterpå.

Klarer du å vente til fredag er det sikkert best, men hvis ikke kan du få noen til å stikke med en kanyle eller sterilisert nål.

Skrevet

Takk for svar begge to! :)

Skrevet

Er det farlig å gå lenge med en slik en? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...