AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Jeg skammer meg slik over strekkmerkene mine. De er over alt, og vises godt. Jeg "ødela" kroppen min da jeg var 16-18. Da gikk jeg opp fra 70 til 110 kg. Nå er jeg nede i 80 kg og er blitt 25 år. Strekkmerkene er blitt lyse, men de plager meg ekstremt mye. De hemmer meg i veldig mye. Jeg liker ikke å kle av meg foran venninner (feks når vi prøver klær), sier alltid nei til badestampfester o.l. Missliker kroppen min veldig mye. Jeg har nettopp blitt sammen med en hærlig gutt, som jeg vet ikke bryr seg om strekkmerkene mine. Han er langt fra problemet. Det er jeg som er problemet. Igjen så hemmer de meg. Liker ikke å være naken foran han. Sover med singlett på meg... Jeg har strekkmerker på magen, armene, puppene, lårene, sidene og rompa. Jeg vet at dette er noe jeg må lære meg å leve med, men er det noe jeg kan gjøre for å gjøre de mindre synlig? Finnes det en liiiten mirakelkur? Og jeg har absolutt ikke rå til laserbehandling... I wish... Hjelp meg til å komme et skritt nærmere til å like kroppen min...
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Har hørt at omega-3 skal hjelpe, men det er kanskje mer forebyggende..
Gjest Apophis Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Har hørt noen snakke om zinksalve eller noe sånt, som skulle hjelpe, men eg veit ikkje om det stemmer. Men eg trur dette er noe du bare må lære deg å leve med. Om det er noen trøst så er strekkmerker noe de fleste kvinner får i løpet av livet..
Silfen Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 De hadde en jente med strekkmerker på Pinlige sykdommer. Det går vel på NRK, så det skal være mulig å finne igjen på nettsidene. Jeg husker nemlig ikke hva de gjorde med de. Men hennes var veldig, veldig stygge. Lyse strekkmerker syns jo nesten ikke. Jeg mener å huske at hennes ikke ville forsvinne, men fordi de var så veldig stygge så ble de bedre. Du får lete etter episoden.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Kremer med retinoider! Som f.eks. Aberela (eller tror ikke det finnes noen annen). Den er reseptbelagt, og koster ikke mer enn 60-70 kr for en tube. Retinoider er a-vitaminsyrederivater som trenger dyp ned i huden og stimulerer til økt kollagenproduksjon.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #7 Skrevet 28. februar 2012 Kremer med retinoider! Som f.eks. Aberela (eller tror ikke det finnes noen annen). Den er reseptbelagt, og koster ikke mer enn 60-70 kr for en tube. Retinoider er a-vitaminsyrederivater som trenger dyp ned i huden og stimulerer til økt kollagenproduksjon. Har det funket på deg? Hvis man sier til legen at man vil ha Aberela pga strekkmerker, er legen i da nødt til å se på strekkmerkene? Har ikke så lyst til å vise rumpa mi til legen min x)
Gjest navnelapp Skrevet 28. februar 2012 #8 Skrevet 28. februar 2012 Har det funket på deg? Hvis man sier til legen at man vil ha Aberela pga strekkmerker, er legen i da nødt til å se på strekkmerkene? Har ikke så lyst til å vise rumpa mi til legen min x) skjerp deg. Trur du dette er det styggaste og eklaste legen har sett den dagen? Neppe. Dei ser byllar, leggsår, stinkande bandasjar og råtnande tåneglar. Eit strekkmerke er ingenting.
Grønt blad Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 Har det funket på deg? Hvis man sier til legen at man vil ha Aberela pga strekkmerker, er legen i da nødt til å se på strekkmerkene? Har ikke så lyst til å vise rumpa mi til legen min x) Hva tror du egentlig? At legen bare kan skrive ut reseptbelagte legemidler uten å undersøke fordi noen ber om det? Legen skal da kunne stå inne for den behandlingen han gir, og må da se på strekkmerkene dine. Vær også forberedt på at det kan hende du ikke får kremen. Jeg vil tro at veldig mange som har fått barn har betydelig mer strekkmerker på kroppen og magen enn det du har. Det kan hende han/hun vurderer det til at du trenger å jobbe med selvtilliten, ikke strekkmerkene. (Jeg må også innrømme at jeg ikke trodde det gikk an å fjerne strekkmerker, huden er jo strukket i stykker til den revnet, men mulig det er noe som kan gjøre dem mindre synlige.) 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spør bare, dere trenger ikke å svare så krasst. Jeg er ikke TS forresten. Strekkmerkene mine er ikke så ille at jeg viser fram rumpa mi med glede til legen min Han er en 50 år gammel mann og jeg er ikke helt komfortabel med han, har bare vært til han en gang før. (Men hvis jeg virkelig hadde et problem hadde jeg jo vist han hvilken kroppsdel som helst.)
Gjest navnelapp Skrevet 28. februar 2012 #11 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spør bare, dere trenger ikke å svare så krasst. Jeg er ikke TS forresten. Strekkmerkene mine er ikke så ille at jeg viser fram rumpa mi med glede til legen min Han er en 50 år gammel mann og jeg er ikke helt komfortabel med han, har bare vært til han en gang før. (Men hvis jeg virkelig hadde et problem hadde jeg jo vist han hvilken kroppsdel som helst.) Det er vel ingen som visar fram rumpa si til ein lege med glede. Og det er eit langt stykke derfrå til å lure på om legen gir deg reseptbelagt medisin utan å undersøke deg. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #12 Skrevet 28. februar 2012 Dermaroller funker. Det er dyrt, og det tar tid. Men det funker! Er hudpleier selv så vet hva jeg snakker om! google det litt for å få informasjon og se før og etter bilder! 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #13 Skrevet 28. februar 2012 skjerp deg. Trur du dette er det styggaste og eklaste legen har sett den dagen? Neppe. Dei ser byllar, leggsår, stinkande bandasjar og råtnande tåneglar. Eit strekkmerke er ingenting. Aberela skrives ut for blant annet kviser og solskadet hud, så hvorfor ikke skrive det ut for strekkmerker. Syntes kommentaren din var lite gjennomtenkt, før du kommenterer at dette ikke er mulig burde du vite LITT hva du prater om. Aberela brukes hverken til leggsår, byller eller råtne tånegler.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #14 Skrevet 28. februar 2012 Jeg spør bare, dere trenger ikke å svare så krasst. Jeg er ikke TS forresten. Strekkmerkene mine er ikke så ille at jeg viser fram rumpa mi med glede til legen min Han er en 50 år gammel mann og jeg er ikke helt komfortabel med han, har bare vært til han en gang før. (Men hvis jeg virkelig hadde et problem hadde jeg jo vist han hvilken kroppsdel som helst.) Det kan godt være at han gjør, jeg har fått det skrevet ut for kviser uten noe problem.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #15 Skrevet 28. februar 2012 Jeg fikk strekkmerker da jeg var rundt 12 år, vokste veldig mye i den perioden. Folk blir ofte sjokkert når de får høre om strekkmerkene mine, for jeg er verken tykk eller mamma. Jeg har på pupper, lår, rompe, hofter og bak kneene. Dette er rett og slett genetisk, min bror har ryggen full av strekkmerker og min søster fikk også strekkmerker samtidig som meg. Jeg vil anbefale deg å ikke tenke så mye over det. Veldig mange har strekkmerker. Det er veldig lite du kan gjøre med strekkmerker, men du kan bruke kremer og trening til å motvirke nye, og gjøre de du allerede har til å vises litt mindre. Har hørt litt om laser, men vet ikke om det virker.
Grønt blad Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Aberela skrives ut for blant annet kviser og solskadet hud, så hvorfor ikke skrive det ut for strekkmerker. Syntes kommentaren din var lite gjennomtenkt, før du kommenterer at dette ikke er mulig burde du vite LITT hva du prater om. Aberela brukes hverken til leggsår, byller eller råtne tånegler. Alt godt siktet nok den kommentaren mot det at AB kviet seg for å vise fram strekkmerkene på rompa for legen, slik at han kunne vurdere om hun skal få resepten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå