Gå til innhold

Er det UVI?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har merket noe mistenkelig utover dagen når jeg er på toalettet for å late vannet, som det heter på fint.

Vil ikke beskrive det som sviende smerte, men bare generell smerte når jeg tisser. Denne smerten kommer bare når jeg nesten er ferdig/har svak stråle. Det kan nesten kjennes som om det er klem på urinrøret. Det blir så intenst at jeg er nødt å stenge av strålen og fortsette forsiiiiktig til jeg er ferdig. Når jeg ikke er på toalettet kan jeg også kjenne at jeg er tissetrengt, uten å være det!

Kan det være urinveisinfeksjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg kjenner veldig godt igjen dette med at smerten kommer mot slutten av vannlatingen. Dra til legen og få antibiotika så du kan få bassiluskene bort fortest mulig, så slipper du å bli kronisk plaget. Du kan forresten kjøpe en sånn strimmeltest på apoteket også og sjekke urinen din selv, men har du UVI er det jo lurt å dra til lege uansett.

Skrevet (endret)

Men må jeg ta med urinprøve til legen? Kvier meg litt for det da jeg har mensen i tillegg.. Typisk!

Endret av Susih89
Skrevet

Men må jeg ta med urinprøve til legen? Kvier meg litt for det da jeg har mensen i tillegg.. Typisk!

Spør når du ringer legekontoret for å bestille time, dette har de rutiner for.

Legen skal ikke se på deg, han tester kun urinen, og vurderer medisinering. Det at du har blødning har ingen betyding, sannsynligvis kan de ikke se det en gang. Jeg har hatt mens samtidig som urinprøve flere ganger, det resulterer som regel bare i at de spør om jeg har mens i og med at det er blodrester i urinen når de analyserer denne. Dette er de helt vant med.

Skrevet

Vask deg godt nedentil før du tar urinprøven så unngår du blod i urinen. Du bør også nevne det for legen at du har mensen, for de vil jo finne spor av blod i urinen selv om du har vasket deg. Mest sannsynlig får du utslag på hvite blodceller og nitritt også om du har uvi.

Skrevet

Takk for svar folkens! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...