AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 har en pakke kyllingkjøttdeig. tenkte jeg skulle lage kyllingboller i paprikasaus men alle oppskriftene jeg finner er med løk og hvitløk... og det spises ikke her i huset. er det noen snille sjeler her som har en fin oppskrift? tenkte på kyllingkjøttboller i paprikasaus med ris... (gjerne noe lignende maxboller)
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Du har lyst på noe som minner om MUK-kjøtt på hermetikk?? Jajamen. :gjeiper: Kan vel bare bruke oppskriftene men droppe løken. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 ja jeg syns det er kjempegodt, tenk. ingen oppskrifter her? vet at løken og hvitløken er der for å skape smak. men barna her i huset nekter spise slikt.
-Fisken- Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 ja jeg syns det er kjempegodt, tenk. ingen oppskrifter her? vet at løken og hvitløken er der for å skape smak. men barna her i huset nekter spise slikt. Hvordan kan de vite at det er hvitløk i? Hvis du kjører tomatsausen i en blender eller bruker en stavmikser og moser det harde, vil de ikke kunne se eller kjenne konsistensen av løken heller. 2
tusse75 Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Jeg også synes at dei ikke skal oppdage det. Man pirker jo ikke kjøttballer i bitte små biter! Mannen her "spiser ikke" hvitløk (når man spør ham om det), men jeg har hatt det altid oppi alle retter uten at han har sagt noe Begynn med litt.
Gjest navnelapp Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Alle oppskrifter kan brukast utan løk og kvitløk. Det er jo fordelinga mellom salt, væske og brød/potetmjøl som er den viktigaste for å få gode kjøttbollar. Du kan også spe deigen i matmølle, då kan du ha løk og kvitløk i farsen og så blir det knust av knivane, slik at det ikkje blir merkbare bitar.
Fanta Exotic Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Kutt løken opp i små nok biter, så merker ikke ungene det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå