Gå til innhold

kyllingkjøttboller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

har en pakke kyllingkjøttdeig. tenkte jeg skulle lage kyllingboller i paprikasaus men alle oppskriftene jeg finner er med løk og hvitløk... og det spises ikke her i huset. er det noen snille sjeler her som har en fin oppskrift? tenkte på kyllingkjøttboller i paprikasaus med ris... (gjerne noe lignende maxboller)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har lyst på noe som minner om MUK-kjøtt på hermetikk?? Jajamen. :gjeiper:

Kan vel bare bruke oppskriftene men droppe løken.

• Liker 3
Skrevet

ja jeg syns det er kjempegodt, tenk.

ingen oppskrifter her? vet at løken og hvitløken er der for å skape smak. men barna her i huset nekter spise slikt.

Skrevet

ja jeg syns det er kjempegodt, tenk.

ingen oppskrifter her? vet at løken og hvitløken er der for å skape smak. men barna her i huset nekter spise slikt.

Hvordan kan de vite at det er hvitløk i? Hvis du kjører tomatsausen i en blender eller bruker en stavmikser og moser det harde, vil de ikke kunne se eller kjenne konsistensen av løken heller.

• Liker 2
Skrevet

Jeg også synes at dei ikke skal oppdage det. Man pirker jo ikke kjøttballer i bitte små biter! Mannen her "spiser ikke" hvitløk (når man spør ham om det), men jeg har hatt det altid oppi alle retter uten at han har sagt noe :P Begynn med litt.

Gjest navnelapp
Skrevet

Alle oppskrifter kan brukast utan løk og kvitløk. Det er jo fordelinga mellom salt, væske og brød/potetmjøl som er den viktigaste for å få gode kjøttbollar. Du kan også spe deigen i matmølle, då kan du ha løk og kvitløk i farsen og så blir det knust av knivane, slik at det ikkje blir merkbare bitar.

Skrevet

Kutt løken opp i små nok biter, så merker ikke ungene det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...