AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Jeg hadde nettopp urinveisinfeksjon, og fikk antibiotika hos legen. Etter en og en halv kur sier urinprøvene at infeksjonen er vekke, men jeg sliter fremdeles med at jeg må på do nesten hele tiden. Minst en gang i timen, ca. 12-14 ganger til dagen. Jeg fortalte dette til legen, og fikk beskjed om at jeg mest sansynlig har overaktiv blære. Jeg googlet dette, og symptomene stemmer. Jeg må veldig ofte på do, og når jeg går på do kommer det som regel ikke mer enn et par dråper. Legen fortalte ingenting om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette, men på nettet står det at trening av musklene i bekkenet og å trene blæren (la være å gå på do når jeg må) kan hjelpe. Det å la være å gå på do er grusomt, virkelig tortur. Jeg er hele tiden sikker på at "nå tisser jeg på meg". Og det gjør veldig vondt! Det å gå på skolen fikser jeg ikke når jeg har det slik som dette, å konsentrere meg klarer jeg ikke når min skrikende blære gjør at jeg bare MÅ på do, og det er veldig ubehagelig å ikke kunne gå på do når jeg må. Hjemme kan jeg jo gå på do når jeg vil, og grine så mye jeg vil når det gjør vondt, danse rundt på golvet, krysse bena mens jeg hopper rundt når jeg skal la være å gå på do utenom hver 2.time, osv.. så mye jeg vil. På skolen må jeg sitte pent på plassen min "å vente til friminuttet" før jeg kan springe på do. Jeg har fått soppinfeksjon nedentil også, men har fått krem mot dette, og beskjed om at soppen ikke har noe med den aktive blæren å gjøre. Dette sliter veldig på meg både fysisk og psykisk. Nå lurer jeg på om noen av dere vet hvordan jeg kan bli kvitt overaktiv blære, eller hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre. Slik som jeg har det nå gjør meg veldig lei meg, og at jeg ikke klarer å gå på skolen, og fungere som en normal 10.klassing skal gjøre. Hilsen fortvilet jente på snart 16.år.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Jeg har også hatt det slik som du har det nå...Jeg var veldig plaget emd urinveisinfeksjoner, og ble etterhvert utredet for overaktiv blære. Det du bør gjøre er å be om henvisning til en urolog, dvs ekspert på urinveiene. der tar man ulike tester for å se om man har overaktiv blære, og de forteller deg hva man evt kan gjøre mot det (alt fra små inngrep til opptrening av muskulaturen rundt blæren, tabletter osv) de kan svare deg på alle spørsmålene du måtte ha PS. jeg synes noen ganger når jeg har soppinfeksjon at jeg får følelsen av å oftere måtte tisse. God bedring og masse lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå