Gå til innhold

Advarsel fra huseier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har idag fått skriftelig advarsel av huseier.

Det jeg har fått advarsel om står det ingenting om i leiekontrakten, selv om det er noe folk ofte har med.

Jeg lurer på om dette er gyldig mtp på evt utkastelse senere? Har forhørt meg litt, og hvis jeg har forstått det riktig så må huseier ha meget god grunn + ha gitt advarsel dersom de skal kaste ut leietaker. Men gjelder dette når jeg ikke har fått spesifisert dette tidligere, hverken i kontrakten eller muntlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kommer jo helt an på hva du har gjort, enkelte ting er det unødvendig å ikke spesifisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært mye lettere å svare på spørsmålet ditt om man også fikk vite hva advarselen går ut på.

Svarene du får nå vil egentlig bare være synsing, og det vil ikke være til hjelp for deg uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo helt an på hva du har gjort, enkelte ting er det unødvendig å ikke spesifisere.

mente selvfølgelig "enkelte ting er det unødvendig å spesifisere"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over så kommet det an på hva... Gjelder dette "orden og oppførsel"? Jeg har leid flere ganger, og vært borti huseiere fra helvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund og katt, og det var greit for huseier. Står ingenting om dyrehold i leiekontrakten, og de er glade i de vi har.

I helgen har jeg passet hunden til søsteren min, en liten jente på knapt 5kg, stille som ei mus og har ikke gjort noe galt. Så da fikk jeg advarsel.

Sto b.la i advarselen at: " Vi ønsker ikke at dere driver kennel, og heller ikke at andre tror at vi gjør det. Dette må dere respektere! Det er ikke anledning til å ha andres dyr hverken i leiligheten eller på eiendommen, uansett om de passes på eller er på besøk. "

Har passet henne en gang tidligere for noen mnd siden, huseier hilste på hunden og syntes hun var kjempesjarmerende. Jeg sa til henne at vi passet hunden da søsteren min var i utlandet, og hun sa ingenting på det overhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

what?! Kennel faktisk... Spørre huseier om hvorfor han/hun reagerte denne gangen, og si at du ikke trodde at det gjorde noe når hunden var stille?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseier kan ikke legge dette til grunn for oppsigelse nei. Det går ikke an å bare finne på nye regler underveis i leieforholdet uten å si fra om det. Ta kontakt med husleietvistutvalget om du får noen problemer, de kan nok hjelpe deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er greit å ha dyr der, så er det greit. Om det bor hos deg eller er et du passer er irrelevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg prøvde å snakke med henne, men det var ikke til å nå igjennom. Hun var nedtalende og frekk og hele opplevelsen var ekstremt ubehagelig. Jeg var jo selvfølgelig høflig og hyggelig, og svarte ikke tilbake selv om jeg var uenig. Såpass ubehagelig at jeg gruet meg til å dra hjem etter jobb, og jeg får en klump i magen hver gang jeg hører døren dems går, i frykt for at hun skal komme på døren igjen..

Samboer er heldivis hjemme, sagt ifra til han og han lukker opp neste gang.. Eneste som er dumt er at de få gangene de har hatt noe å pirke på, så venter de til han drar på jobb før de ringer på.. Tror hun skjønner at jeg blir fryktelig usikker og stresset av slikt..

Syntes det er utrolig kjedelig at jeg ikke kan passe hunden til søsteren min, eller at hun ikke kan komme på besøk en gang med hunden sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da du eller samboeren din tar en rolig, vennlig prat med huseier og sier at "leit at du blir så opprørt over at vi har besøk av en liten hund i ny og ne. Men dessverre er ikke dette noe du har råderett over, så håper at vi i fremtiden slipper flere uenigheter om dette. Men siden dette opprører deg, lover vi derimot å informere deg hvis vi tenker å anskaffe oss en hund til på fast basis."

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 kaprifolen.

Det er ikke anledning til å ha andres dyr hverken i leiligheten eller på eiendommen, uansett om de passes på eller er på besøk.

Husk at huseier IKKE kan bestemme om du skal ha dyr eller ikke, like lite som de ikke kan bestemme at du ikke får ha barn selv eller på besøk.

Neste gang hun ringer på og samboeren din er på jobb får du la være å åpne døren, det har du rett til. Ikke gi deg, det er alt for mange frekke huseiere som prøver å bestemme over leietakerne sine.

Det som er synd med slike mennesker er at de lager så mye drama og dårlig stemning at de som leier ønsker å flytte for å slippe unna maset. Ikke gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er grunn til advarsl engang, hvis du er i tvil, ta kontak med Jussbuss. De et veldig flinke! Jeg har en huseier fra helvette, vi får ikke lov til å ha dyr. Men jeg har passet en liten hund et par helger, uten trøbbel. Mulig de kranglet seg i mellom og lot det går utover deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er grunn til advarsl engang, hvis du er i tvil, ta kontak med Jussbuss. De et veldig flinke! Jeg har en huseier fra helvette, vi får ikke lov til å ha dyr. Men jeg har passet en liten hund et par helger, uten trøbbel. Mulig de kranglet seg i mellom og lot det går utover deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er utrolig kjedelig at jeg ikke kan passe hunden til søsteren min, eller at hun ikke kan komme på besøk en gang med hunden sinn...

[/quote

Som flere sier, det kan du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo som å si "Vi liker ikke at du driver hotell" hvis du har besøk/overnattingsbesøk..... :lete:

Har ikke plass til overnatting, og har sjeldent besøk men hadde ikke forundret meg.

Merker jeg er ordentlig preget av det. Lister meg rundt i leiligheten, bruker ekstra lang tid på oppgjøret og å avslutte på jobben og går gjerne enda lenger enn jeg orker med hunden, bare fordi jeg ikke ønsker å dra hjem. Samboer mener jeg tar litt for mye på vei, men jeg ble skikkelig satt ut og nesten skremt av dama..

Æsj, hadde det ikke vært så sabla vannskelig å leie med hund og katt ville jeg flyttet på dagen.. Ikke har vi mulighet til å ta opp lån heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...