AaaaK Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Hei! Er det noen som har en passe enkel oppskrift på litt sunnere cookies? Utrolig sugen på noe i kveld
Frk. Belle Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Hva med såkalte granola bars? (Musilbar eller energibar kaller vi dem vel på Norsk). Jeg lagde disse i går men byttet blandt annet ut melk med most banan.. Synes det ble gode, men de er mer ment som mellomålitd enn som cookie så kanskje litt vel sunne? Sleng i litt ekstra sukker og kansje litt smør eller olje så ligner det kansje på noe Her er annen variant av mulsibars som også er kjempegode (og søtere enn de første jeg linka til). Høres kanskje rart ut med kikerter i, men jeg synes de ble ordentlig gode Her er en kjeks med havre og rosiner som er kjempegod, men kanskje ikke så veldig sunn..
denn Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 (endret) Rask anbefaling fra meg. Du trenger: - En moden banan (gjerne overmoden) - 1/2 ts bakepulver - Vanilje (helst vaniljeekstrakt eller stang, men det fungerer med 1/4 ts vaniljesukker) - Ca 1 dl Kornblanding (jeg bruker Go’Dag Energi) Slik gjør du: Mos bananen med en gaffel i en bolle. Tilsett bakepulver og vanilje. Rør sammen til bananen er blitt godt most. Tilsett kornblanding og bland lett sammen. Dekk et bakebrett med bakepapir og bruk en skje til å forme ut 6 "runde" klatter som du flater ut. Stekes på 190gr i ca 20-30 min til de er lett brune og lettere sprø. Rask regning gir ca 40 kalorier per kjeks Og det går utrolig raskt å slenge i sammen. Endret 18. februar 2012 av denn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå