AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Under sex med kjæresten i søndag fikk jeg noen slag mot ansiktet (på oppfordring), og det gikk tilsynelatende bra. Men i dag og i går har jeg hatt lett hodepine, og hypokondergenet slår inn. Kan jeg ha fått hjernerystelse? Synes dere jeg burde kontakte lege?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Det spørs jo på slagene. Men om du ikke har merker etter slagene så var de nok mest sannsynlig ikke sterke nok til å gi deg hjernerystelse. Pannen tåler mer enn bakhodet. Om man slår bakhodet så skal man være veldig oppmerksom.
Sophie-Ann Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 Symptomene ved hjernerystelse er kvalme i tillegg til hodepine. Så det tyder ikke på at du har fått det. Men går ikke hodepinen over, hadde jeg gått til legen.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Slag med flathånden? Altså over kinn og kjeve? Det er større fare for tenner og kjevebenet enn hjernerystelse. Men, har han slått deg i bakhodet er faren større.
AryaUnderfoot Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Når jeg hadde hjernerystelse så hadde jeg så vondt i hodet at jeg grein, og jeg kastet opp. Lett hjernerystelse kan nok være kun litt hodepine, men en skikkelig hjernerystelse kjennes!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #6 Skrevet 14. februar 2012 Symptomer på hjernerystelse kommer ikke mange dager etterpå... De kommer ganske så raskt etter hendelsen, og du skal ha fått et rimelig hard slag mot skallen, for å få en rystelse..
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #7 Skrevet 14. februar 2012 TS her. Slagene var mot siden/kinnbeinet, og det ble merke, men som dere sier, jeg har jo ingen andre symptomer:) Ser ann noen dager og med mindre det ikke gir seg/blir verre satser jeg på at det går over av seg selv. Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2012 #8 Skrevet 14. februar 2012 Med mindre slaget var såpass hardt at du har fått nakkeplager er det umulig at han kan ha slått hjernerystelse på deg på dette viset. Tenk over hva hjernerystelse ER. Det kommer av at hjernen skvalper rundt inne i kraniet, og er oftest forbundet med bilulykker eller fall (glattisen ol), og nakken ikke klarer ta av støtet. Så for å få en tilsvarende smell med et ansiktsslag må det først påvirke nakken, og så gå videre til kraniet. Kos dere (men, les litt opp på sikkerhet om dere har planer om å eskalere ting. Fetlife har mange godt underforum hvor sikkerhet er tatt opp, og enkelte typer lek kan være farlige om dere ikke vet hvordan det gjøres trygt)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå