Gå til innhold

Strekkmerker ved slanking

Fremhevede innlegg

Gjest Overvektig
Skrevet

Er det slik at strekkmerker man har fått på grunn av overvekt blir mer synlige når man går ned i vekt?

Jeg har mange strekkmerker på magen og på siden av magen mot ryggen. Den siste måneden har jeg mistet rundt 10 cm i omkrets rundt magen på grunn av trening. Nå har disse strekkmerkene blitt mer synlige. Er dette vanlig ved slanking?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har erfaring med dette?

Skrevet

Er det slik at strekkmerker man har fått på grunn av overvekt blir mer synlige når man går ned i vekt?

Jeg har mange strekkmerker på magen og på siden av magen mot ryggen. Den siste måneden har jeg mistet rundt 10 cm i omkrets rundt magen på grunn av trening. Nå har disse strekkmerkene blitt mer synlige. Er dette vanlig ved slanking?

De blir jo ikke like strekt, men store forskjellen blir det vel sikkert ikke. Synes mine nesten vises bedre når jeg går opp i vekt?

Skrevet

Jeg har masse erfaring og massevis av strekkmerker hist og pist, men jeg har aldri tenkt negativt om dem. Syns ikke at de blir tydeligere på den ene eller andre måten. Det er liksom bare noe som kommer med tiden. Hud som strekkes, kilo som kommer på og går av igjen. Like naturlig som å puste, slik jeg ser det. :)

Jeg er glad i mine strekkmerker, for de er bevis på at kroppen min har levd livet og overlevd strabasene så langt. :nigo:

Skrevet

Hva mener du med synes bedre?

Når huden ikke strekkes mere så blir hud med mye strekkmerker "rynkete", det er jo ikke så vakkert.

Jeg fikk mye strekkmerker på magen under graviditeten og etterpå så har den blitt veldig rynkete.

Strekkmerker jeg har andre steder synes like (lite) godt som før.

Skrevet

Strekkmerkene har tidligere ikke vært så synlige når magen har vært stor. Nå har de den siste tiden blitt mer synlige, rødere, lettere å kjenne (som store groper). Kan dette være fordi jeg er på vei ned i vekt, at de blir slappere, og dermed blir mer synlige? Kan disse fjernes når jeg når normalvekt, slik som med overflødig hud?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...