Portvinpiken Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Vi skal ha en borgelig vielse i fine omgivelser i en liten ballsal. Kun 8 gjester. Teller på knappene om en skal leie inn en pianist for å spille noe når vi kommer inn, og evt under vielsen. Ser jo at det kanskje blir litt annen stemning, eller er det egentlig ikke så nødvendig? Koster 2500 kr. Pengene er ikke det viktigste, men vi er usikre på hvor stor forskjell det vil utgjøre på atmosferen og om det kanskje blir litt over the top? Synspunkter?
Vill Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Sjølv veit eg at eg MÅ ha ha musikk i bryllupet mitt! Eg hadde gått for full pakke med livemusikk under festen etterpå og alt.. men det blir kanskje litt voldsomt med åtte gjester. Når det kjem til sjølve vielsen synes eg i alle fall du bør ha litt musikk. Er det ikkje det alle jenter drømmer om? Gå opp til presten med brudemarsjen eller noko som soundtrack?
Ninnin86 Skrevet 14. februar 2012 #3 Skrevet 14. februar 2012 (endret) Jeg var i en human-etisk vielse i fjorsommer, og der hadde de en pianist som spilte en melodi helt i starten av vielsen og en melodi ca midt under seremonien. Det var veldig fint Vi var heller ikke spesielt mange, ca 15-20 stk. Tror vielsen ville blitt veldig kort uten.. Hvor lenge varer vielsen deres? Edit: Leste ikke innlegget godt nok.. Er det 2500kr både for pianist under vielsen og under midagen? Hvis jeg skulle valgt, ville jeg hatt musikk under vielsen Endret 14. februar 2012 av Ninnin86 1
Portvinpiken Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2012 2500 er kun for vielsen. Den tar ca 15 min - ikke noe særlig lenger. En av mine forlovere skal lese et lite dikt, og så skal det vies på borgelig vis. Det er nettopp derfor jeg tenker at musikk kan forlenge det litt. Det er jo ikke noe i veien med litt musikk, men det blir jo ikke mer et 2 små stykker egentlig.
Portvinpiken Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2012 Sjølv veit eg at eg MÅ ha ha musikk i bryllupet mitt! Eg hadde gått for full pakke med livemusikk under festen etterpå og alt.. men det blir kanskje litt voldsomt med åtte gjester. Når det kjem til sjølve vielsen synes eg i alle fall du bør ha litt musikk. Er det ikkje det alle jenter drømmer om? Gå opp til presten med brudemarsjen eller noko som soundtrack? Dette er snakk om musikk (piano) kun under selve vielsen som er borgelig - jeg har aldri hatt en stor drøm om å gå opp til alteret med brudemasjen :-). På kvelden blir det en fin middag, og her skal vi ikke ha musikk, men derimot blir det fullt liveband på bryllupsfesten i Norge senere ja, men her er det ca 10 ganger flere gjester da :-)
Ninnin86 Skrevet 14. februar 2012 #6 Skrevet 14. februar 2012 (endret) 2500 er kun for vielsen. Den tar ca 15 min - ikke noe særlig lenger. En av mine forlovere skal lese et lite dikt, og så skal det vies på borgelig vis. Det er nettopp derfor jeg tenker at musikk kan forlenge det litt. Det er jo ikke noe i veien med litt musikk, men det blir jo ikke mer et 2 små stykker egentlig. Skjønner hvis du synes det blir litt dyrt, ja! Får ikke presset ned prisen? Jeg vil uansett anbefale litt musikk, det gjorde virkelig noe med stemningen i det bryllupet jeg var i Edit: Skriveleif Endret 14. februar 2012 av Ninnin86
Portvinpiken Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2012 Skjønner hvis du synes det blir litt dyrt, ja! Får ikke presset ned prisen? Jeg vil uansett anbefale litt musikk, det gjorde virkelig noe med stemningen i det bryllupet jeg var i Edit: Skriveleif Takk for hyggelig svar. Prisen lar seg nok ikke presse, og det er ikke det helt avgjørende heller. Var bare at vi ikke helt klarer å finne ut av hvor stor forskjell det egentlig blir med/uten musikk. Dog skal det sies at jeg heller mer og mer til musikk ja. Det "hever" opplevelsen et lite hakk - uten tvil. Så da er det bare å prøve å finne noen fine klassiske "snurter" hehe - jeg er dårlig på å huske hva de ulike heter, det må jeg innrømme :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå