Gå til innhold

Delte magemuskler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har født 3 barn. Tvillinger med keisersnitt, og et barn med vanlig fødsel.

Men magemusklene mine har ikke gått seg sammen etter dette. Når jeg strammer magemusklene kan jeg kjenne mellomrommet, og når jeg tar sit-ups kan jeg se "pølsen" på midten av magen. Magen min står også veldig mye ut. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Eller må de sys sammen? Får man det evt dekt?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal jo ha mellomrom midt nedover magen.

Skrevet

Ja, men man skal vell ikke få fler fingre imellom..

Skrevet

Hvor lenge siden er det du fikk barn da?

Skrevet

Hei.

Jeg har født 3 barn. Tvillinger med keisersnitt, og et barn med vanlig fødsel.

Men magemusklene mine har ikke gått seg sammen etter dette. Når jeg strammer magemusklene kan jeg kjenne mellomrommet, og når jeg tar sit-ups kan jeg se "pølsen" på midten av magen. Magen min står også veldig mye ut. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Eller må de sys sammen? Får man det evt dekt?

Håper på svar :)

Ja man kan få dem sydd sammen og får det dekket. Du må gå via fastlege. Men resultatet kan være ymse og jeg ville ikke forsøkt uten å ha trena først. Du skal IKKE ha sit ups!! Ok?

Sit ups er og blir den øvelsen som passer best for russiske soldater og ingen andre.

Be om henvisning til fysioterapeut. Og sjekk at denne har erfaring med slike skader som kvinner ofte får etter fødsel. Bekkenproblemer, mage, korsrygg osv.

Jeg har tvillinger selv og opplevde det samme. Men jeg greide å trene mine tålig bra sammen igjen. Det tok lang tid dog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...