Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg skal til bartebyen om et par uker, og jeg skulle gjerne hatt tips om gode restauranter der.

Vi begge liker italiensk og kinesisk mat, og ved tidligere besøk har jeg likt Ai Suma og Frati (?) veldig godt.

Men hvis vi skulle få lyst på kinesisk (eller ivertfall asiatisk), hvor er det best å dra da?

Og er det andre spiseplasser som ligner på Ai Suma, som kan anbefales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eld og "To rom og kjøkken" er de beste restaurantene i Trondheim etter min mening, men de er også blant de dyreste.

Asiatiske er det en del av, Szechuan Restaurant i Olav Tryggvasons gt. er klassisk kinesisk, bra og greie priser. Bangkok Cafe er billig og kjempebra (dog, har hørt noen rykter om at de legger ekstra ting på regningen, så vær litt obs). Bryggen Asian Cooking på Bakklandet har bra Sushi for de som liker det, men har også en god del annet asiatisk.

Ai Suma og Frati som du har nevnt, synes jeg er ganske like (samme eiere, så ikke så rart). Helt greie restauranter, men etter min mening har de dyre priser til å egentlig ikke være topprestauranter.

På bakklander ligger det også en relativt ny restaurant som heter Sabor, om dere liker tapas. Har ikke prøvd den selv, men har hørt mye positivt, og skal dit selv denne uka (men der bør man bestille bord litt i forveien.)

• Liker 1
Skrevet

Enig med Alice :jepp:

Er selv veldig glad i 2 rom og kjøkken og Ai Suma. Credo er også en bra/ dyr restaurant.

Skrevet

Holder en knapp på Credo. Restauranten i 1.etasje er dyr, men gå opp i2 etasje og du halverer prisen. Da får du en 3 retters for rundt 280kr.

• Liker 1
Skrevet

Skulle foreslå Frati, men der har du jo vært :)

Skrevet

Takker for alle svar! :)

Hva mener dere med dyrt, egentlig? Dyrt som Ai Suma, eller dyrere?

Skrevet

Etter min mening er toppklasserestaurantene i Trondheim "To rom og kjøkken", Eld, Credo og Emilies for øyeblikket (mulig noen flere, kanskje rica nidelven sin restaurant f.eks.). Disse har hovedretter rundt 300 kroner. Men man må gjerne kjøpe pakker med 3-7 retter.

Ai suma og Frati har hovedretter som er litt billigere, men det er ikke store forskjellen (se på nettsidene). Men de har gjerne dyrere viner, og man kjøper kanskje flere (og mindre) retter på de beste restaurantene, så en kveld på f.eks To rom og kjøkken for meg og mannen blir dyrere enn en kveld på Ai Suma. Spør du meg, får du hva du betaler for.

De asiatiske restaurantene ligger generelt lavere i pris, så der får du gjerne mer for pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...