AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Jeg hadde en fryktelig ekkel opplevelse i går. Under samleie (rolig og forsiktig, bare så det er sagt ) begynte jeg å blø - og ikke litt heller. Det var som å skru på en kran, det virkelig fosset ut blod. På null komma niks var det en stor dam i sengen, og jeg måtte bare komme meg inn i dusjen. Det så ut som noen var drept der inne - store dammer med blod på tre gulv, blod oppover veggene - you name it. Det fortsatte å blø en god stund etter jeg kom i dusjen, men så sluttet det nesten like brått som det kom. Har ikke hatt vondt utover noen stikninger i livmorområdet samt milde menssmerter, men på ingen måte så mye vondt som det "burde" vært, ut i fra mengden blod. Har selvsagt vært hos legen, og skal til spesialist på torsdag. Frem til da må jeg være påpasselig - hvis jeg får feber eller begynner å blø igjen skal jeg rett inn på sykehus. Men - nå etter å ha skrevet av meg litt (må innrømme at det satt en støkk i meg dette), må jeg spørre om noen andre har vært borti noe lignende? Jeg vet dere ikke er leger og ikke kan gi medisinske svar, men jeg synes det er lenge å vente til torsdag ...
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 TS her: Må bare legge til at jeg etter alle solemerker ikke er gravid, men lever etter regelen "er man jente og har sex er man gravid til det motsatte er bevist!" Men som sagt, det er ingen grunn til å tro at jeg er det.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2012 #4 Skrevet 14. februar 2012 Nei ... De gjorde ikke det faktisk. Tok kun crp - som var fin.
HvittHus Skrevet 14. februar 2012 #5 Skrevet 14. februar 2012 Huff dette må ha vært traumatisk for deg. Jeg har ikke opplevd noe lignende annet enn ved en spontanabort av en tvilling, men hvis jeg skal tenke høyt, ville min gjett være en muskelknute i livmoren som under samleiet har fått en brist i en blodåre, eller at en blodåre i skjedeveggen har bristet. Uansett håper jeg det går bra med deg, og at du oppdaterer etter timen på torsdag.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 TAKK Zellica. Ja, det var innmari ekkelt ... Takk for tanker rundt hva det kan være! Nå er det time i morgen, og jeg er så redd for å få en beskjed om at jeg f.eks aldri kan få barn. Det er jo tåpelig og helt ubegrunnet, men jeg har hengt meg helt opp i det og er kjempeengstelig! Sukk ... Det skal ikke være greit alltid.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Slapp av og ikke ta sorgene på forskudd! Det er helt utrolig hvor mye blod som kan komme ut uten at det nødvendigvis er noe farlig eller at du har alvorlig sykdom/skader. Jeg har vært til grundig utredning hos gynekolog og vet at jeg ikke har noe feil i underlivet unntatt en muskelknute på utsiden av livmoren. Bare et par dager etter en GU-undersøkelse hadde jeg sex og endte opp med en stor blodpøl i senga og kramper i livmora. Kjempeskummelt, men jeg har altså ikke noe galt i underlivet utenom denne godartede muskelknuten (som ikke gir blødninger). Man har masse blodkar i underlivet og kan også ha lettblødende livmorslimhinne som vokser utenfor livmormunnen og ned i skjeden. Det er også verdt å tenke på at det ofte ser verre ut enn det er, da blodet som oftest er blandet ut med annen kroppsvæske (utflod, avstøtt slimhinne o.l.). Pust rolig, vi satser på at du ikke feiler noe alvorlig selv om du opplevde en skremmende opplevelse. Lykke til hos legen! Håper du deler med oss hvordan det gikk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå