Gå til innhold

undulaten min døde i dag


Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Gjest lurven

da jeg kom hjem i dag fant jeg undulaten min død i buret..

jeg syns det er så merkelig at den døde så plutselig..

for i går var den full av liv og fløy rundt i stua...

noen som vet hva årsaken muligens kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Ingen anelse hva det kan være, men sender deg en liten klem.

Har selv to stykker, og kan tenke meg hvordan jeg kommer til å ha det den dagen det hender de noe. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Undulater får lett kreftsvulster. Har selv hatt 2 som har dødd av dette. Men da er de gjerne litt pjuskete og stille i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Undulater er såpass små at selv en liten forkjølese er alvorlig og sykdommen kan utvikle seg raskt.

Hvor gammel var undulaten din, det er ikke alderdoms svakhet?

Føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Undulater er såpass små at selv en liten forkjølese er alvorlig og sykdommen kan utvikle seg raskt.

Hvor gammel var undulaten din, det er ikke alderdoms svakhet?

Føler med deg.

takk for det..

vet ikke hvor gammel den er fordi vi tok den over fra noen som ikke ville ha den for ca 6 mnd siden..

skal prøve å finne det ut..

men den har vært så frisk og rask hele tiden og har ike hatt noen tegn på sykdom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven
Huff så trist da ! :klem:

Den kan ikke ha spist noe den ikke tålte da mens den fløy fritt?

nei den spiste bare litt brød..

regner med at den tåler det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde den stor mage? min hadde kreft men var ikke puskete eller lite aktiv.. Kvitra og sang, plutselig datt den bakover bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Hmm' date=' hadde den stor mage? min hadde kreft men var ikke puskete eller lite aktiv.. Kvitra og sang, plutselig datt den bakover bare..[/quote']nei hadde ikke det heller..

hmm

har ikke peil hva det kan være jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodpropp i hjernen kanskje? Jeg vet ikke så mye om undulater men mennesker får jo det og kan plutselig falle døde om selv om de virker både friske og fine rett før det skjer.

Uansett så er det trist når kjæledyr dør, enten det er undulat, gullfisk, hund eller katt.

Coffee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med min undulat. Var supersprek, men siste timen eller no' hadde den sittet i et hjørne og ikke vært i toppform. Jeg vet ikke om noe som var galt med den. Mulig at den var gammel. 8 år i fangenskap. Er det lenge i forhold til "Vanlig" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Det samme skjedde med min undulat. Var supersprek' date=' men siste timen eller no' hadde den sittet i et hjørne og ikke vært i toppform. Jeg vet ikke om noe som var galt med den. Mulig at den var gammel. 8 år i fangenskap. Er det lenge i forhold til "Vanlig" ?[/quote']vet ikke hvor gammelt som er vanlig jeg men en jeg kjenner hadde en undulat som ble 19 år
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Det samme skjedde med min undulat. Var supersprek' date=' men siste timen eller no' hadde den sittet i et hjørne og ikke vært i toppform. Jeg vet ikke om noe som var galt med den. Mulig at den var gammel. 8 år i fangenskap. Er det lenge i forhold til "Vanlig" ?[/quote']

Litt. Gjennsomsnitlig blir de vel ca 12, om man er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også en undulat en gang, den ble 12 år. Det var forferdelig trist da den døde; jeg var 12 da jeg fikk den og 24 og gift da den vandret. Hele familien var i sorg... :(

Føler med deg! God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Så trist da, Lurven! :(

Passer kanskje ikke å skrive det her, men det var så søtt på en måte, at du hadde undulat! Lurven som alltid har en småfrekk kommentar til alt, hadde forestilt meg deg som den tøffingen - og da passet det liksom ikke at du hadde undulat! Ikke misforstå det jeg skriver, Lurven, for det er på ingen måte vondt ment! Men du ser kanskje kontrasten mellom min forestilling av deg og ditt faktiske jeg der ute i det virkelige liv..? Du skjønner nok hva jeg mener!

Trist var det uansett, men som trøst så har det nok gått fort for pippen din, i og med at den var pigg og fin og så plutselig lå død..

Trøsteklem til deg ---> :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lurven
Så trist da, Lurven! :(

Passer kanskje ikke å skrive det her, men det var så søtt på en måte, at du hadde undulat! Lurven som alltid har en småfrekk kommentar til alt, hadde forestilt meg deg som den tøffingen - og da passet det liksom ikke at du hadde undulat! Ikke misforstå det jeg skriver, Lurven, for det er på ingen måte vondt ment! Men du ser kanskje kontrasten mellom min forestilling av deg og ditt faktiske jeg der ute i det virkelige liv..? Du skjønner nok hva jeg mener!

Trist var det uansett, men som trøst så har det nok gått fort for pippen din, i og med at den var pigg og fin og så plutselig lå død..

Trøsteklem til deg ---> :trøste:

jeg skjønner godt at du tenkte det ja..

men de frekke komentarene mine er mest for tull da..

men jeg er veldig glad i dyr..

fuglen min ble bare 4 år da..

:-?

det var ekstar leit nå for nå bynte den endelig å bli skikklig tam..

og i går kveld stte bden seg på skuldra mi for første gang..

og jeg hadde gledet meg til å komme hjem fra jobben å leke med fuglen..

så var den død da..

jeg skal nok kjøpe en ny etterhvert ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...