Gå til innhold

Facebook parenting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva syns dere om denne karens måte å håndtere situasjonen på? Var det for strengt? Videoen er litt lang, men dere må se hele for å få med dere poenget. Noen har kanskje allerede sett den siden den har 21 millioner views på under en uke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at han reagerer på det hun skrev, men dette er veldig ekstremt. Jeg er utrolig glad for at jeg har vokst opp i en familie hvor man tar opp problemer på en ordentlig måte og ikke skyter på ting, uansett om det bare er en datamaskin.

• Liker 2
Gjest Bomullsdott
Skrevet (endret)

Herregud, for en idiot! Han har da selv vært ung en gang i tiden. Oppfører seg som en drittsek, for en far! Syns han gikk laaaangt over streken.

På den måten der vinner han ikke respekt, tenåringen kommer bare til å hate han enda mer, og respektere han enda mindre. Man vinner ikke respekt som forelder ved å straffe barna på den måten som han gjorde. Veldig lite taktisk, og utrolig tåpelig. Syns han driter seg ut selv og begår sosialt selvmord ved å legge ut videoen i all offentlighet.

Endret av Bomullsdott
  • Liker 1
Skrevet

Syns han driter seg ut selv og begår sosialt selvmord ved å legge ut videoen i all offentlighet.

Med så dårlige sosiale antenner som du har, burde du være mer redd for å begå sosialt selvmord selv. I virkeligheten oppfattes mannen som en oppdragelseshelt av svært mange mennesker. Hvilket faktisk er det eneste som kan forklare det enorme antallet visninger på så kort tid, da en mann som eventuelt driter seg ut på en såpass kjedelig måte ikke vil få en så enorm oppmerksomhet.

• Liker 3
Skrevet

Han var det tak i, gitt. Det finnes sikkert langt verre ting hun kunne gjort, men jeg synes reaksjonen var på sin plass, siden datteren var grundig advart på forhånd. Forhåpentligvis lærer hun noe av dette, og er mer selektiv med hva hun deler på internett i fremtiden. Skulle ønske flere foreldre hadde baller nok til å våge å gjøre noe upopulært - være først og fremst forelder, ikke bestevenn - men ikke nødvendigvis med pistol, da ;)

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Med så dårlige sosiale antenner som du har, burde du være mer redd for å begå sosialt selvmord selv. I virkeligheten oppfattes mannen som en oppdragelseshelt av svært mange mennesker. Hvilket faktisk er det eneste som kan forklare det enorme antallet visninger på så kort tid, da en mann som eventuelt driter seg ut på en såpass kjedelig måte ikke vil få en så enorm oppmerksomhet.

Kult å plusse sitt eget innlegg når man skriver som AB :tommelsmil:

Gjest Rastl0s
Skrevet (endret)

Selvfølgelig gjør han det rette. Han setter ned foten. Det dattera driver med er ikke greit. Hva skal han gjøre mener dere? Snakke til henne/kjefte som han sikkert har gjort en million ganger før for så å få samme regla? Si snilt ifra at dette må du slutte med? Han har tydeligvis prøvd mye rart uten at hun har hørt på han. Mange som ikke tenker veldig langt her og klikker i vinkel fordi han "skyter vilt rundt seg med pistol" og det er helt texas...

Ta dere en tur til USA så skal dere se at å skyte med pistol ikke er så uvanlig lenger. Har selv bodd i USA og synes reaksjonen hans er på plass. Tross alt HAN sin pc igrunn om han kjøpte den. Han vil at jenta skal få jobb sånn at hu kan kjøpe ting til seg selv istedet for å ikke gjøre noe hjemme engang og mase på å få alt mulig.

Selv i USA har jeg fått pistol pekt mot meg og en sikkerhetsvakt dro nesten pistol mot meg på hockeykamp for å være EN av 5 stk elns med bortedrakt fordi han trodde jeg ville være en bråkmaker.

Så slapp av dere nordmenn... Det er ikke SÅ ille med å skyte en pc.

Endret av Rastl0s
  • Liker 1
Skrevet

Kult å plusse sitt eget innlegg når man skriver som AB :tommelsmil:

Det var faktisk jeg som plusset på det innlegget ;)

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Det var faktisk jeg som plusset på det innlegget ;)

Awww :( får alltid mistanke om det når ab bare har èn pluss :gjeiper:

Men mine sosiale antenner IRL vet dere særdeles lite om :)

Skrevet

Awww :( får alltid mistanke om det når ab bare har èn pluss :gjeiper:

Men mine sosiale antenner IRL vet dere særdeles lite om :)

Nå plusset jeg først og fremst for det vedkommende skrev etter første setning, selv om jeg ikke er enig i det du skrev i ditt innlegg :)

Skrevet

:skratte:

Nei, ærlig talt, jeg syns det vitner om utrolig dårlig evne til å takle foreldrerollen. Hvis du må ty til våpen liksom.. Jaja, mulig det er vanlige prosedyre i USA, men jeg må si jeg ser ned på folk som ikke finner bedre løsninger enn sånt.

• Liker 2
Skrevet

Flere foreldre burde tørre å gjøre ting som det der.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig gjør han det rette. Han setter ned foten. Det dattera driver med er ikke greit. Hva skal han gjøre mener dere? Snakke til henne/kjefte som han sikkert har gjort en million ganger før for så å få samme regla? Si snilt ifra at dette må du slutte med? Han har tydeligvis prøvd mye rart uten at hun har hørt på han. Mange som ikke tenker veldig langt her og klikker i vinkel fordi han "skyter vilt rundt seg med pistol" og det er helt texas...

Ta dere en tur til USA så skal dere se at å skyte med pistol ikke er så uvanlig lenger. Har selv bodd i USA og synes reaksjonen hans er på plass. Tross alt HAN sin pc igrunn om han kjøpte den. Han vil at jenta skal få jobb sånn at hu kan kjøpe ting til seg selv istedet for å ikke gjøre noe hjemme engang og mase på å få alt mulig.

Selv i USA har jeg fått pistol pekt mot meg og en sikkerhetsvakt dro nesten pistol mot meg på hockeykamp for å være EN av 5 stk elns med bortedrakt fordi han trodde jeg ville være en bråkmaker.

Så slapp av dere nordmenn... Det er ikke SÅ ille med å skyte en pc.

Åja, det er sant, det er jo amerikanere som setter standarden for hva som er ille. :jepp:

Syns ikke det blir noe mer ok fordi du har tilsvarende ekstreme eksempler å komme med.

• Liker 2
Gjest Rastl0s
Skrevet (endret)

Åja, det er sant, det er jo amerikanere som setter standarden for hva som er ille. :jepp:

Syns ikke det blir noe mer ok fordi du har tilsvarende ekstreme eksempler å komme med.

Det er du som overdriver. Hva er ugreit her egentlig? Sette noen kuler i en pc? Var det noen som led av det tror du?

I store deler av USA er de vant til å høre skyting der folk dør til stadighet og sirener titt og ofte! Det er VELDIG tvilsomt at det satte et støkk i noen at han fyrte av noen kuler på eiendommen sin i en pc.

I Norge blir man skurk for ingenting fordi folk er så jævla følsomme og skal gjøre småtteri til et JÆVLA stort problem. Lyder dette ukjent? For meg så er dette realitet. Her blir det sak av ingenting.

Skal si jeg trivdes bedre i USA gitt. Var skyting og drap rundt der jeg bodde også. Jeg synes bare det var spennende å høre skudd jeg. Var ikke sånn at jeg krøllet meg som en ball, satte meg i et hjørne, gynget og gråt fordi noen avfyrte et våpen.

USA og norge har en HELT forskjellig kultur. I USA jubler alle over hvor flott denne faren var (har venner og familie fra USA som jeg fortsatt holder kontakt med og har sett mange statusoppdateringer). Her i Norge er vi sure og gretne og klager over hvor ufordragelig denne faren er som tydde til våpen! Ja våpen det er fæle greier. Skikkelig fælt av å skyte en pc. Var da ingen som kom til skade. Kanskje en mark eller to, men tror vi klarer oss uten.

Endret av Rastl0s
Skrevet

Skal si jeg trivdes bedre i USA gitt. Var skyting og drap rundt der jeg bodde også. Jeg synes bare det var spennende å høre skudd jeg. Var ikke sånn at jeg krøllet meg som en ball, satte meg i et hjørne, gynget og gråt fordi noen avfyrte et våpen.

Litt off topic, men syns du det er en positiv ting å like å høre lyden av skudd? Du skriver at det var skyting og drap der du bodde, samtidig som du etterfølger med at du syns lyden er spennende. Var det virkelig spennende å høre folk bli drept?

Pistoler er ikke lagd for å skytes av på en datamaskin eller på en skytebane, det er lagd for å drepe. I mitt hode er ikke dette noe mennesker på femten burde føle seg komfortable med. Jeg er snart 21, og jeg ville ikke likt å høre et våpen bli avfyrt. Hvorfor skulle jeg det? Med mindre det er i en jaktmark skjønner jeg ikke hvordan skudd skal være en god/spennende ting å høre.

Og uansett, greit nok at jenta fortjente en lekse, for hun var ikke veldig respektfull mot foreldrene sine, men hvorfor synke ned på en tenårings nivå? Som foreldre burde du vite bedre og ta det opp på en ordentling måte. Jeg støtter det aller meste av det han sa, om at hun burde gjøre sine ting i hjemmet og det der, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han ser behovet for å offentliggjøre det som hun gjør. Det har alltid vært ungdommer som har snakket stygt om foreldrene foran store gjenger i skolegården, men du ser ikke foreldre komme og holde en tale foran samme gjengen. Personlig mener jeg at jenta som skrev dette oppførte seg barsnlig (som er naturlig, siden hun faktisk bare er 15), men det gjør det ikke greit at foreldrene gjør det samme. Han er faktisk voksen.

• Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

er jo sånn de holder på i usa. helt normalt ;) jeg hadde solgt pcen isteden

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Gjest Rastl0s
Skrevet (endret)

Naa overdrev du. Sa ikke jeg likte aa hoere folk bli drept. 90% av de gangene jeg hoerte skudd saa var de rednecks som lekte men naar man er fra et rolig land saa pumper hjertet litt fortere og man lurer paa hvorfor skudd ble avfyrt. dessuten lages vaapen til mye mer enn dreping. Skyting er en ol gren til og med. I ski saa skyter man ogsaa.

Endret av Rastl0s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...