Avalon Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Anonym på denne, litt pinlig Jeg har i det siste hatt kløe... innimellom skinkene (rompa) i rompesprekken. Ikke anus, bare på begge sider av sprekken hvis dere skjønner. Har kjøpt hydrokortison idag, men ikke prøvd det enda. Ville bare høre om noen andre også kanskje har hatt noe lignende. Altså, det klør. Noen ganger klør det litt, andre ganger ikke i det hele tatt og noen ganger mye. Virker som det klør mer hvis f.eks trusa lurer seg litt inn der. - jeg bruker ikke skyllemiddel på undertøy. - Bruker ikke string eller truser i syntetisk stoff. - Har ikke barbert eller vokset. - Det er ikke sopp, det er jeg nokså sikker på, men hvis ikke hydrokortison ikke virker så tester jeg ut canesten. - Bruker ikke vanlig såpe der, bruker intim såpe i ny og ne. - Har ikke hatt analsex.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Du er ikke anonym Det kan være du ikke tørker deg godt nok etter nr 2. Det kan være du tørker deg for hardt/med for stivt dopapir, slik at du får mikroskopiske rifter som klør. Man skal vaske seg med såpe i rumpa. Altså ikke inni i rumpehullet, men mellom skinkene. Hele veien opp og ned i sprekken og helt inn til rumpehullet. Men IKKE inni rumpehullet, som sagt. Pass på at du skyller godt slik at du får bort all såpen. Blir det ikke bedre så bør du vel ta en tur til lege. 1
Avalon Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2012 Jaja, ser man det! Sluttet med intimsåpe der da det begynte å klø, tenkte det kanskje kunne være den men har ikke merket noe forskjell. Kan godt være at jeg tørker for hardt ja.
Avalon Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2012 Kan det være barnemark? Neppe. Har ingen kontakt med barn, og det er kun jeg som har klødd her i huset og nå er kløen borte
Antlers Skrevet 14. februar 2012 #6 Skrevet 14. februar 2012 Kan det være at du reagerer på svette? Jeg klør og får av og til utslett når jeg svetter - spesielt der hudflater er i kontakt med hverandre. Det er ikke mye svette som skal til heller, det kan være nok at jeg blir litt klam. Om jeg først har fått utslett, bruker jeg sinksalve. Det lindrer både kløe og svie. For å forebygge kan det være lurt å skylle seg med rennende vann når man merker det blir litt klamt. Sov gjerne uten undertøy, og sørg for at du får luft i sprekken () når det passer seg sånn. Ser du allerede unngår string og syntetisk, og det er bra, men å droppe skyllemiddel kan faktisk gjøre at trusen ikke blir myk nok, og dermed irriterer stumpen. Det skal ikke mye til for å irritere når man har sensitiv hud, det kan jeg skrive under på. Det finnes parfymefrie alternativer, eller man kan bruke litt eddik istedenfor. Personlig ville jeg brukt vanlig såpe der bak. Ikke først og fremst av hygieniske årsaker, men fordi det tørker ut huden mer. Tørr hud høres kanskje ikke særlig positivt ut, men om man reagerer på egen svette, vil dette faktisk hjelpe litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå