AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #1 Skrevet 13. februar 2012 Jeg har en pakke (den lilla fra Odense) marsipan liggende. Den skulle bli til konfekt til jul, men jeg kom aldri så langt. Nå lurer jeg på om jeg kan bruke den til noe annet enn konfekt eller som marsipanlokk på kake - er det f.eks noen som har oppskrift på noe gjærbakst med marsipan? Kringle, bolle eller lignende? Gjerne noe som kan fryses.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Horn kan fylles med marsipan. Du kan f eks bruke denne oppskriften og bruke marsipan i stedet for vanlijekrem. 1-2 ts marsipan er sikkert nok pr horn, ellers kan det bli for søtt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Jeg lager marsipansnurrer, og bruker alltid den lilla odensemarsipanen - om jeg ikke lager min egen. Jeg blander ut marsipanen med litt eggehvite, eventuelt ekstra nøtter, slik at jeg kan smøre massen utover deigen. Om du vil se oppskrift kan du klikke deg inn på kjøkkentjeneste.no og søke på søt gjærbakst.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 takker for svar! og takker for kjøkkentjeneste.no - mye godt!
Bachata Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 marsipan er nydelig i eplekake og slikt. Jeg har ingen oppskrift her, men laget eple og kanel-muffins med marsipan her for litt siden, det ble knallgodt. vanlig muffinsrøre, store former, skjærte epler og marsipan i tynne båter og la dem annenhver på toppen av muffinsen. strø på litt kanel og sukker på slutten. mmmmmmmmh... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå