Gå til innhold

vaskemaskin, seng og betalingsutsettelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger ny vaskemaskin og ny seng. Har sett at ikea har begge deler.

Er det noen som har erfaring med ikea's vaskemaskiner (whirlpool)?

Tenker å kjøpe en fast rammemadrass med myk overmadrass, ikke for dyrt siden jeg er student. Vurderer en billig rammemadrass med en relativt dyr overmadrass, høres det lurt ut?

Bufferkontoen er litt tom akkurat nå etter flere uforutsette utgifter, vurdere å få slik ikeakort og utsette betaling i et par måneder, da jeg vet jeg har penger til å betale da. Alternativet er at jeg venter med å handle i et par måneder. Evt kjøpe det jeg trenger i to omganger, men må da styre med å få lånt bil og få noen å hjelpe meg til å kaste gammelt og bære inn nytt. Sånn sett er det mye mere praktisk å ta det i en omgang.

De har jo betalingsutsettelse for et gebyr på 280kr for 6mnd, og slik jeg forstår så er det ikke noe mer jeg må betale for å utsette betalingen. Men kan man velge å betale litt hver måned, eller må man vente med å betale hele beløpet på en gang? Hadde vært praktisk å være ferdig med det så fort jeg kan, liker ikke å ha gjeld. Men er det noen problemer når man er student? Jeg har fast jobb i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hele kommer litt ann på hvor mye du tjener som student, Ikea vil foreta en kredittsjekk evt for å se om du har noen dårlig historikk. Dersom du ikke har det, så kan du nok få en slik Ikea konto. Men husk at disse betalingsutsettelsene ofte er fristende å utsette ennå mer og plutselig så blir det hele ganske dyrt.

Jeg råder deg til å prøve å skaffe pengene på annen måte eller vente til du har råd.

Mvh

Aude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk innvilget kreditt uten problemer, har enda ikke helt bestemt meg om jeg skal benytte den :)

Har forøvrig kredittkort også, men innbiller meg at det er dyrere enn slike handlekort. Bruker kredittkortet ofte, men har aldri betalt en krone i rente ;) Så kan å håndtere kreditt, og har god økonomi sånn sett. Det har bare vært veldig mange uforutsette utgifter de siste 3mnd slik at bufferkontoen er slunken. Nå kom dette i tillegg på et særdeles ugunstig tidspunkt (senga har jeg funnet ut er grunnen til at jeg har hatt vondt overalt, så for helsa sin del betaler jeg villig renter)

Det jeg ikke helt greier å finn ut av er om det koster kun 280,- for å utsette betalingen i 6mnd, eller koster det 280,- +renter?

Men regner jo på det, og det vil jo uansett koste mindre om jeg betaler i 2omg på handlekortet neste mnd og mnd etter, uten å be om betalingsutsettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...