Gå til innhold

New York og omegn i mai

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mai skal vi til Boton. Vi har bestilt biletter til og fra New York og skal være der i ca to uker. Kommer til å bo noen dager på Manhaten, men ut over dt har vi ingen planer.

Vi har opplegg for noen av dagen, men trenger tips til hva vi skal gjøre alle dagene vi har fri :-) (ink 17/5)

Og vi er mobile, så vi flytter gjerne på oss også. Men hovedområdet vi beveger oss i er New York / Boston

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ingen som vil gi deg noen tips?? Tenkte nemlig jeg skulle "stjele" noen av dem. :wink:

Vi planlegger tur til USA de to siste ukene i mai, og skal begynne med et par dager i New York. Men enn så lenge så jobber vi med å finne ålreite hotelle til en brukbar pris.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hei, jeg har bodd i NYC i 4 år (gått på skole og jobbet) så jeg kan sikkert hjelpe dere!! Det spørs litt hva dere er ute etter!

Jeg gjorde ikke så mye av de typiske turist-attraksjonene i.o.m. at jeg bodde der. Det er alltid ufattelig mye køer på de mest populære attraksjonene så da må dere være tidlig ute om morgenen.

Skriv litt mer hva dere er ute etter så skal jeg hjelpe dere så godt jeg kan!

:D

PS. NYC er bare en helt fantastisk by, - desidert min favoritt i hele verden. Jeg er misunnelig!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Da kan jeg jo i hvert fall spørre (som Snuppelure gjorde) om hva vi skal gjøre på 17. mai. Forventer jo ikke å finne noe barnetog der borte, men litt må man jo gjøre for vise at man er norsk på en slik dag! :wink:

Noen av de vanlige tingene må vi jo få med oss siden det er første gangen vi er der, og de har jeg stort sett oversikt over. Har også fått masse tips av en venninne. Men tips om spisesteder kan man alltid ha nytte av. Det er vel et litt vidtrekkende spørmål, men jeg prøver likevel. Både frokost/lunsj-steder og ålreite restauranter (gjerne europeisk mat) i middels prisklasse.

Hilsen Lille meg

Gjest Sorella (ikke pålogget)
Skrevet

På 17.mai arrangerer den norske sjømannskirken diverse. Det er sammenkomst med alle de norske (-ættede), tog og en samling på kvelden. For noen år siden var det en båttur på kvelden med middag, underholdning etc. Kontakt sjømannskirken på Manhattan for programmet 2004.

Ellers er det et hav av restauranter og utrolig mye forskjellig å velge mellom. Det som er lurt er å holde seg unna alle turistfellene for der er det overpriset. Dere trenger ikke bestille bord med mindre dere skal på det aller "hotteste" og det er som regel også ganske dyrt!! Dersom dere ikke ser etter noe spesiellt ville jeg anbefale dere bare å titte rundt og gå inn steder dere syntes er koselige.

De fleste restauranter på Upper East Side er dyre da området er eksklusivt, på Upper West Side er det rimeligere og mer teatralsk, avslappet, I Midtown finner du mye hyggelig, og er dere interessert i italiensk dra til Little Italy eller kinesisk i Chinatown(det er en spesiell opplevelse og ikke det dyreste). Soho er også gøy og mye rart å se. Hvor dere er kommer jo også litt an på hvor dere bor.

Jeg kom på et shopping sted dere bare MÅ dra til. CENTURY 21. Det er et fire-etasjes varemagasin med rimelige merkeklær!! Absolutt verdt det!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for tips!

Regnet med at Sjømannskirken var stedet å være på 17. mai!

Har ikke bestilt hotell ennå, men regner med at vi tar et som ligger ved Broadway/45th street og det regnes vel som Midtown. Greit med tipset om at man ikke trenger bestille bord. Mye enklere å velge noe man finner på veien som ser koselig ut.

Hvor ligger dette Century 21? Finner det nok på nettet, men....

Hilsen Lille meg

PS. Beklager Snuppelure at jeg kupper tråden din!

Gjest Sorella (ikke pålogget)
Skrevet

Century 21 ligger på Cortland Street, vis a vis gamle World Trade Center, som forøvrig også er verdt å se....er egentlig bare et kjempehull, men man kjenner jo historien!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...