muffineline Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Jeg lurer på hva man bør få med seg når man er i Bergen? Og hvor den beste shoppingen er?
Betty2 Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Spørs hvilken interesser du har, normale turist tradisjoner er jo Bryggen Torget (selv om det redusert liv der nå) fløyen Ulrikken. Rosenkranz tårnet / Bergenhus festning. Akvariet Hvis du har sans for litt gammel arkitektur, så kan jeg anbefalle en tur i kalfaret, starefossen, sandviken og gamle Bergen. Her finner du gamle trehus og sjamerende trange gater. Av shopping finnes det uendelige muligheter Sentre har vi Bergen storsenter, Xhebition Galleriet Telegrafen (6-7 butikker i et bygg) Sundt Kløverhuset Disse ligger i sentrumkjernen og alt i gå avstand til hverandre. Kan anbefalle en tur i Sko stredet og i Marken. mann kan og vandre igjennom strandgaten og komme videre bort til Gå gaten. Hvis du ønsker shopping på flere stor senter hvor du også kan finne store sportsbutikker som XXL osv, så er Lagunen den mest oversiktlige plassen. Hvis du lurer på mer så er det bare å spørre.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 Fin liste fra Betty. En tur på VilVite-senteret på Marineholmen kan være en opplevelse. Kanskje en liten "sightseeng" med bybanen fra sentrum til Nesttun og tilbake igjen.
TheHairyToothfairy Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 En tur utenfor sentrum og opp på Troldhaugen.
Lipstick Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Fløien og Ulriken gir fantastisk utsikt! Akvariet er kjekt, synes jeg. Ta gjerne den lille båten fra Bryggen når du skal bort dit (Beffen). Bergen er dessuten veldig livlig på nattestid i helgene - ta dere en tur på byen hvis dere liker slikt
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Hvilken buss tar man for å komme til Lagunen fra sentrum?
Lumos Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Åsane Storsenter har også et godt utvalg av butikker. Og IKEA ligger like ved. Der er også en stor Expert-butikk midt mellom senteret og IKEA. Jeg anbefaler også en trasketur gjennom Marken, og en tur ned i gågaten. Fløyen er også fint, bra utsikt og om man ikke vil betale 80kr for å ta banen er det veldig greit å gå opp. En kjekk tur synes jeg
Gjest Silvermist Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Hvilken buss tar man for å komme til Lagunen fra sentrum? Jeg tror du må ta bybanen til Nesttun og bytte til buss der.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #9 Skrevet 18. februar 2012 Å gå opp til fløien er en veldig fin tur, bare husk å ta med deg brodder, det kan være ganske glatt enkelte steder på veien oppover.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå