Gå til innhold

Underlivet mitt lukter sånn :S

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det lukter sånn der nede at jeg må bruke truseinnlegg hver dag for å skjule lukta og det hjelper ikke dusje, eller det hjelper litt, men det lukter fortsatt.

er det normalt at man lukter etter man har dusja til og med? Og hva kan jeg gjøre :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva lukter det da? Råtten fisk, spesielt i begynnelsen og slutten av menstruasjon?

Skrevet

Lukter det "bare" undeliv, eller lukter det råttent? Bruker du såpe når du dusjer? Har du prøvd soppmiddel?

Vil råde deg til å gå til lege/gynekolog. Et friskt underliv skal ikke lukte vondt.

Skrevet

Det lukter råtten fisk ja, og surt og stramt.

Skrevet

Det lukter råtten fisk ja, og surt og stramt.

Kom deg til gynekolog! Det er sikkert grusomt flaut (vært der selv..), men det er bedre å få gjort noe med det. :klemmer:

Skrevet

liker ikke mannlig gynekolog ihvertfall, kan man spørre etter kvinnelig?

Skrevet

Det er vel symptom for underlivssopp, eller vaginal bakteriell ubalanse ;)

Skrevet

Sopp.

Gynekolog fikser biffen. Kom deg dit kjapt som faen, så vil du raskest mulig få et aktivt sexliv igjen ;-)

-Domino

Skrevet

Det er skjedekatarr. har det selv nå. Får resept hos gynekolog på antibiotike. Brukes i 5 dager.

Kan be om en kvinnelig gynekolog.

Skrevet

Sopp.

Gynekolog fikser biffen. Kom deg dit kjapt som faen, så vil du raskest mulig få et aktivt sexliv igjen ;-)

-Domino

Det er ikke sopp, du har ikke peling (som vanlig).

Ts det er nok bakteriell vaginose. Du trenger ikke å gå til en gynekolog for dette, men du må ta en gynekologisk undersøkelse (hos en "vanlig" allmennlege altså). Hvor gammel er du? Er du ung kan du gå på en helsestasjon for ungdom. Er du voksen så kan du bestille time hos fastlegen. Er fastlegen en mann så kan du spørre om der jobber noen kvinnelige leger ved legekontoret som du kan få komme til. Du kan også be om at en sykepleier er tilstede under undersøkelsen.

Skjønner at du syns det er flaut, men legene tar 20 slike undersøkelser for dagen, og de kunne ikke brydd seg mindre :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg har mannlig fastlege, men ber om en kvinne når jeg skal til gynekologisk undersøkelse. Det er aldri noe problem, det eneste kan være at du får noe lenger ventetid siden det ikke er fastlegen din.

Skrevet

Hvis du hører til ett legekontor med flere leger så kan nok en kvinnelig lege der utføre gu på deg :) men av erfaring så syns jeg mannlige leger behandler underlivet bedre enn kvinnelige leger ;-) men du kan uansett be om henvisning til gu så ringer du en gynekolog selv :)

• Liker 1
Gjest Smurfedama
Skrevet

Sånn fiskelukt som du beskriver trenger ofte ikke undersøkes en gang. Det er så kategoristisk for bakteriell vaginose at det er ofte de ikke sjekker det, men gir behandling som funker fort. Har hatt det mange ganger selv. Det er dessverre noen av oss jenter som er mer utsatte for dette enn andre... Beste tipset jeg kan gi deg etter du har fått behandling er å bruke vivag melkesyrekapsler etter mensen, det har funket fint for meg og har ikke fått det tilbake etter jeg startet med det. Kom deg til lege og forklar psymptomene og ta det fra der. Er ikke bra å gå med sånt for lenge. Truseinnlegg og tampongbruk kan foresten forværre problemet også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...