Gå til innhold

Støtte til brystforstørrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått med meg at det er mange som har sterke meninger om silikon men jeg har egentlig ett enkelt spørsmål: Er det MULIG å få støtte til en brystforstørrelse???

Etter å ha gått ned 65 kg i vekt, og 2 svangerskap er det bare hud som henger der. Hadde en stor D-cup før, nå er det en liten B-hvis jeg "ruller huden riktig"

Har fått vurdert dem hos en plastikkirurg, og han sa at jeg kunne få dekket brystløft, men at han ikke ville gjøre det uten innlegg fordi jeg da ville bli flat som en mann. Han skrev tilogmed i journalen at jeg har tilnærmet ikke eksisterende bryster....

Dette plager meg virkelig i daglilivet, men enda verre er det at mannen min sliter med å tenne på meg, fordi brystene ser så jævlig ut, og vi har mistet ett herlig leketøy i senga.

Dette har ført til at vi så og si aldri har sex lenger og det synes jeg er trist:(

Har spart i 2 år nå, men bare klart å spare halvparten... orker ikke å gå slik i 2-3 år til.

Så er det mulig å få støtte til dette?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at det skulle være mulig ja. Er fastlegen din involvert i problemet ditt? Kanskje få en uttalelse fra psykolog også?

Skrevet

Hvorfor det? Jeg forstår han godt jeg! Sliter en del med lysten selv nettop pga brystene!

Får ta det opp med fastlegen neste gang da.

Skrevet

Det er mulig ja, gå til fastlegen din og fortell om problemet. Men ventetiden på konsultasjon kan være lang, og så ventetid på operasjon kan være lang. Men du kan også ta nytte av fritt sykehusvalg på hvor du skal gjøre dette, da går ting litt fortere. :)

Skrevet

Jeg trodde støtte til brystforstørrelse hovedsakelig ble gitt til personer som ikke har utviklet bryster. At brystene endrer seg som følge av barnefødsler og vektendringer er på en måte tidens og naturens gang, og mange sliter med selvbildet pga en eller annen kroppsdel, uten at det nødvendigvis er det offentliges ansvar å rette opp i det.

• Liker 3
Skrevet

Kjenner to som har fått støtte til brystforstørrelse, MEN begge måtte vente flere år

i kø. Det endte med at hun ene betalte selv for sine egne til slutt (etter at hun fikk

spart opp litt).

Skrevet

Jeg trodde støtte til brystforstørrelse hovedsakelig ble gitt til personer som ikke har utviklet bryster. At brystene endrer seg som følge av barnefødsler og vektendringer er på en måte tidens og naturens gang, og mange sliter med selvbildet pga en eller annen kroppsdel, uten at det nødvendigvis er det offentliges ansvar å rette opp i det.

trodde jeg og..

Skrevet

Man kan få det i andre situasjoner også. Litt usikker på hvilke, men hvertfall får kreftpasienter å sånn det også (åpenbart). Så det er ikke bare de som ikke har utviklet.

Gjest Spinell
Skrevet

Når du nevner kreftopererte, handler ikke dette om "brystforstørrelse", men om rekonstruktiv kirurgi. Det er noe ganske annet, da man for det første har "amputert" en del av kroppen, og for det andre rekonstruerer slik at pasienten skal ha to like store bryster (ikke større eller mindre enn før).

(Operasjon pga ulik størrelse på brystene kan i en del tilfeller dekkes av folketrygden fordi ulik størrelse kan medføre skjevbelastninger osv. )

Skrevet

Når du nevner kreftopererte, handler ikke dette om "brystforstørrelse", men om rekonstruktiv kirurgi. Det er noe ganske annet, da man for det første har "amputert" en del av kroppen, og for det andre rekonstruerer slik at pasienten skal ha to like store bryster (ikke større eller mindre enn før).

(Operasjon pga ulik størrelse på brystene kan i en del tilfeller dekkes av folketrygden fordi ulik størrelse kan medføre skjevbelastninger osv. )

Kirurgen min nevnte det når jeg var der så jeg tar det som samme sak når han gjør det. :) Dessuten er det mange kreftpasienter som gjør en forstørrelse også når de skal sette inn implantater da de uansett må ha det i begge brystene for å få det så jevnt som mulig.

Gjest Spinell
Skrevet

Kirurgen min nevnte det når jeg var der så jeg tar det som samme sak når han gjør det. :) Dessuten er det mange kreftpasienter som gjør en forstørrelse også når de skal sette inn implantater da de uansett må ha det i begge brystene for å få det så jevnt som mulig.

Om begge bryster opereres koster vel ikke implantatene mer uansett størrelse, men TS er uansett ikke kreftoperert. Utfra hva jeg har lest har hun dessverre også liten sjans til å få en slik operasjon dekket. Se f.eks her.

Og om hun skulle ha det, og med tanke på den ventetiden krefopererte har på rekonstruktiv kirurgi, har dessverre TS rukket å spare til egen brystforstørrelse flere ganger...

Skrevet

Jeg sa ikke at det var det hun skulle heller, jeg bare svarte på en annen kommentar som kom her om at det ikke BARE er uutivklede bryster som får støtte.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg sa ikke at det var det hun skulle heller, jeg bare svarte på en annen kommentar som kom her om at det ikke BARE er uutivklede bryster som får støtte.

Den er grei. Det finnes sikkert flere grunner til å få operasjon dekket, men det ser ut som om restriksjonene er flere enn mulighetene, og (dessverre) særlig der de psykiske problemene er større enn de fysiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...