Gå til innhold

skatteberegning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd div skattekalkulatorer, men skjønner ikke en dritt...

Er livredd for baksmell, og lurer på om noen kan hjelpe meg?

Vi er gift og har ett lite barn i bhg.

Vi eier en leilighet og har lån på 1,5 mill.

I fjor fikk jeg utbetalt en etterlønn/erstattning fra tidligere arb. giver i tilegg til vanlig lønn. Så dette er ca sånn intektene så ut:

Lønn 177 800 forskuddstrekk 46 500

sykepenger 66 500 forskuddstrekk 15 500

Etterlønn 182 200 forskuddstrekk 59 152

Det er jeg som betaller alle utgifter på lånet.

Jeg tjente altså mye mer i fjord enn jeg normalt gjør og er livredd dette vil føre til baksmell?

Selv om jeg jo betalte 36% skatt på etterlønnen.

Har foresten tabelltrekk.

Hva tror dere?? vil jeg få stor baksmell???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du har i lån er helt uten betydning, det som betyr noe er rentene du betaler. Hvis lånet ikke står i ditt navn, så kommer det ikke med på din selvangivelse, selv om det er du som betaler.

Legg inn alle tall i denne kalkulatoren:

http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2011/

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Takk takk.

Lånet står i mitt navn, og jeg bataler ca 6000 i mnd i renter.

Får ikke til den kalkulatoren, sist fikk jeg opp en baksmell på 87 000 kr, og det er jeg sikker på at ikke stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du har i lån er helt uten betydning, det som betyr noe er rentene du betaler. Hvis lånet ikke står i ditt navn, så kommer det ikke med på din selvangivelse, selv om det er du som betaler.

Legg inn alle tall i denne kalkulatoren:

http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2011/

Jeg mener at par som bor sammen kan fordele gjeldsrentene mellom seg uavhengig av hvem lånet står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at par som bor sammen kan fordele gjeldsrentene mellom seg uavhengig av hvem lånet står på.

Ja, i utgangspunktet, men hvis man ikke er gift kan man ikke flytte fritt, da tror jeg det må dokumenteres.

Til TS: Når du bruker den kalkulatoren, har du regnet sammen alt forskuddstrekket ditt og lagt det til? Hvis du gjør det, for deretter å trekke fra baksmellen (eller bare legger det inn på siste side på kalkulatoren) så skal du få riktig svar. 87 000 høres nemlig ut som totalsummen du skal betale i skatt.

Edit: Hvis det jeg tror er riktig, så får du en pen sum tilbake.

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kun de opplysningene lagt til grunn, får jeg opp at du ska ha igjen nesten 22 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode svar:)

Fikk omsider lagt inn det har jeg betalt i skatt, og får også opp at jeg skal ha igjen penger. Tørr ikke håpe på for mye, men er lykkelig og letta over å ikke få baksmell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...