Cuckold Skrevet 12. februar 2012 #41 Skrevet 12. februar 2012 Det kan ikke ha noe med at kvinner og menn viser forelskelse på forskjellig måter da? Det er faktisk noe i det du sier. Det går nemlig an å fake at man ikke er så forelsket som man er, men som Cuckold har påpekt er dette vanskelig (men ikke umulig), Det krever dog enorm selvkontroll og beherskelse. Men det samme poenget står igjen. Kvinner blir ikke betatt av menn som viser at de er forelsket. Mitt inntrykk er at det ikke hjelper å spille mindre forelsket, hadde det vært løsningen kunne det vært et veldig nyttig grep for mang en mann, men mitt inntrykk er at dette at en kvinne får visshet om at en mann er for forelsket ikke handler om klare åpenbare handlinger, men de små umerkelige tegnene, de man ikke alltid er seg bevisst, men som man likevel oppfanger og som gjør noe med synet på den andre. Det er vel slike små signaler vår komplekse bevissthet oppfanger og gjør seg nytte av når vi påberoper oss intuisjon eller bestemmer oss for om vi stoler på en person eller ikke. Mitt inntrykk er at det derfor har lite for seg å spille uanstrengt selvstendig hvis du egentlig er helt på knærne. For det er ikke nødvendigvis at din væremåte er så veldig forandret. Den kan være det også, for all del, men den trenger ikke være det. Det er derfor jeg pleier å si at kvinner har en sjette sans som straks forteller dem om en mann de står overfor er for forelsket, og er han det er det nesten ingen sjans for at hun skal fatte interesse for ham som mann - da er løpet kjørt. Er du som mann derimot bare litt interessert uten å være for forelsket, kan du godt tillate deg å fremstå som litt mer forelsket enn du er. Den forelskelsen som som du har kontroll over og som er villet og styrt har kvinner ikke noe problem med, det er den som kommer innenfra og som fratar deg kontroll og gjør at hun betyr litt for mye for din lykke som er farlig, det er den som er den sikre vei til kjærlighetssorg. Hvis du er mann. 2
Cuckold Skrevet 12. februar 2012 #42 Skrevet 12. februar 2012 (endret) Spot on! Nesten, jeg har aldri vært mer forelska i "bad boyen" enn når han sa han var forelska i meg. Hvis du spiler det spillet for lenge,at du aldri innrømmer hva du føler og holder tilbake, så gidder jeg ikke. Vet ikke om jeg skjønte hva du ville frem til her, men det er mulig du fikk et slags svar i mitt forrige innlegg. Det er nemlig ikke forbudt å si at man er forelsket eller å være på hugget overfor en dame, dødssynden er å være for forelsket, så lenge følelsene dine ikke er for sterke og hun ikke betyr så altfor mye for din lykke, kan du godt vise masse interesse og til og med erklære din kjærlighet høyt og tydelig. Jenter ser forskjell på en mann som beholder kontrollen over sine egne følelser og som viser genuin interesse men uten å være på knærne, og en som virkelig er på knærne. Er du på knærne hjelper det på sin side ikke å spille cool, det spiller ingen rolle hvor cool du fremstår, det vil alltid være noen små umerkelige tegn hun eller hennes underbevissthet oppfanger, og idet hun har forstått hvordan det ligger an er løpet kjørt. Endret 12. februar 2012 av Cuckold 2
Gjest Gorgonzola Skrevet 12. februar 2012 #43 Skrevet 12. februar 2012 For å lykkes med forhold må menn beherske seg/holde igjen, enten det er utløsning eller forelskelsesfølelser vi snakker om. Det motsatte er "doomed".
Gjest Odd Molly Skrevet 12. februar 2012 #44 Skrevet 12. februar 2012 Det er fullt mulig og analysere seg ihjæl. Og det tror jeg slettes ikke alltid er bra. Her inne har dere jammen mye å stri med..... Puh!!! 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #45 Skrevet 12. februar 2012 Det er fullt mulig og analysere seg ihjæl. Og det tror jeg slettes ikke alltid er bra. Her inne har dere jammen mye å stri med..... Puh!!! Jenter får opplæring i hva menn liker fra de er små. Det finnes ingen tilsvarende kultur for gutter. Jeg synes ikke det er rart at menn prøver å forså hva kvinner finner tiltrekkende. 2
Gjest Odd Molly Skrevet 13. februar 2012 #46 Skrevet 13. februar 2012 Jenter får opplæring i hva menn liker fra de er små. Det finnes ingen tilsvarende kultur for gutter. Jeg synes ikke det er rart at menn prøver å forså hva kvinner finner tiltrekkende. Hæ? Opplæring fra de er små?? Skjønner ikke. Har aldri gått "kurs" hos foreldrene mine om hva menn liker.. Jeg har lært å møte menn som mennesker, og er det noen som på meg virker tiltrekkende på det mentale og fysiske plan så er det flott og noe å bygge videre på... Tror fremdeles at både kvinner og menn bør senke skuldrene litt, og kravene, og ikke på død og liv forstå alt halvt ihjæl.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #47 Skrevet 3. mars 2012 Mitt inntrykk er at det ikke hjelper å spille mindre forelsket, hadde det vært løsningen kunne det vært et veldig nyttig grep for mang en mann, men mitt inntrykk er at dette at en kvinne får visshet om at en mann er for forelsket ikke handler om klare åpenbare handlinger, men de små umerkelige tegnene, de man ikke alltid er seg bevisst, men som man likevel oppfanger og som gjør noe med synet på den andre. Det er vel slike små signaler vår komplekse bevissthet oppfanger og gjør seg nytte av når vi påberoper oss intuisjon eller bestemmer oss for om vi stoler på en person eller ikke. Mitt inntrykk er at det derfor har lite for seg å spille uanstrengt selvstendig hvis du egentlig er helt på knærne. For det er ikke nødvendigvis at din væremåte er så veldig forandret. Den kan være det også, for all del, men den trenger ikke være det. Det er derfor jeg pleier å si at kvinner har en sjette sans som straks forteller dem om en mann de står overfor er for forelsket, og er han det er det nesten ingen sjans for at hun skal fatte interesse for ham som mann - da er løpet kjørt. Er du som mann derimot bare litt interessert uten å være for forelsket, kan du godt tillate deg å fremstå som litt mer forelsket enn du er. Den forelskelsen som som du har kontroll over og som er villet og styrt har kvinner ikke noe problem med, det er den som kommer innenfra og som fratar deg kontroll og gjør at hun betyr litt for mye for din lykke som er farlig, det er den som er den sikre vei til kjærlighetssorg. Hvis du er mann. Hvorfor benekter kvinner denne innsikten i den kvinnelige natur?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå