Gå til innhold

P- piller og utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har brukt yasmin ca et år nå. Etter at jeg startet med disse, fikk jeg økt utflod, litt i meste laget...synes det erirriterende og litt ekkelt å måtte bruke truseinnlegg hver dag. Kan det hende at ved å skifte til loette, så blir dette bedre? Har noen av dere skiftet mellom loette og yasmin? Hvilke forandringer merket dere? Er det noe forskjell i forhold til utflod? Og hva med nedstemthet? Det er disse to bivirkningene jeg frykter mest.

Håper noen kan svare!

• 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest snart voksen
Skrevet

Jeg brukte Microgynon i noen år før jeg byttet til Loette nettopp på grunn av svært mye utflod noe som, i tillegg til at sexlysten forsvant, naturlig nok var svært irriterende.

Jeg diskuterte dette med legen men jeg fikk ikke mange svar, alle reagerer jo forskjellig, så jeg byttet til Loette for et par år siden. For meg har denne de samme bivirkningene, om mulig enda mer utflod enn tidligere.

P-piller virker jo både ved å hindre eggløsning, og å gjøre mijøet i livmoren mindre mottakelig for sædceller. Hormonene i pillen ser ut til å gjøre at det for enkelte av oss produseres for mye væske av et slag som må komme ut. Siden de fleste piller har mye de samme virkestoffene fører de til det samme resultatene for de samme personene. Desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...